امروز تراکتور در حالی با برد زمین را ترک کرد که امکان داشت عکس این اتفاق در زمین بیفتد . شاید در جواب عده ای از مخاطبان بگویند که این حرف تازه ای نیست و بازی برد و باخت دارد اما منظور نویسنده اینست که این بازی در روزی اتفاق افتاد که انتظار بازی بهتری از تراکتور میرفت .
 تراکتورنباید تیمی باشد که در برابر یک تیم تازه صعود کرده اینقدر تحت فشار قرار بگیرد  بلکه

بایدبا خونسردی و هوشمندانه ترکردن دویدن ها و جاگیری ها و دقت در پاس کاری ، بازی را در اختیار میگرفت و با اداره کردن بازی و تقسیم انرژی نتیجه درخشان تری  کسب میکرد .

 بازی شتاب زده از اول بازی در حالیکه بدن و ذهن بازیکنان هنوز به زمین بازی عادت نکرده ، اضطراب را به تک تک نفرات تیم تحمیل می کند و باشرایط اضطراب و فشار، دیگر پارامترهای برتری تیم دچار تزلزل خواهد شد .

امروز هیچ تیم مطرحی در جهان از بازی مستقیم و استفاده از توپ های بلنداز ابتدا یا در طول بازی استفاده نمی کند مگر اینکه تیمی در اواخر مسابقه نتیجه را واگذار کرده  و در پی تساوی باشد ، از این شیوه بازی بهره بگیرد.
اما بطور کلی درصد بالای خطا در پاس کاری عیب عمده این روش است که تاکتیک مشخصی دارد و دفع حملات با استفاده از این روش نیز آسان است .
در کنار بازی مستقیم ، مهم ترین عیب تراکتور در این بازیها تا به اینجا زیاد بودن طول حرکتی تیم است که باعث ایجاد حفره ای بزرگ در میانه میدان به نفع حریفان می شود !
 تیمی که میخواهد ببرد باید توپ را در اختیار داشته باشد و این فاصله زیاد بازیکنان از خط دفاع تا حمله باعث توپ گیری راحت تر حریفان و حرکت آسانتر آنها می شود و نفرات دفاعی و حتی  حمله ای  باید با نزدیک شدن به هافبک ها در درگیری ها و ریباندها ، هافبک های خودی را پوشش دهند تا توپ  به آسانی به حریف نرسد .
فاصله زیاد بازیکنان از هم باعث می شود که طول پاس های ارسالی زیاد تر شده و در نتیجه یاران حریف امکان بیشتری را برای توپ ربایی پیدا کنند.
 تیمی که نفرات آن در یک یا چند پست دچار تنبلی در دویدن و پر کردن فضا باشد و یا تمرکزش را در زمین از دست بدهد ،به تیمی بدل می شود که دیگر بازیکنان هم تیمی را  را به صرف بیشتر انرژی وادار کرده و آنها را به زحمت انداخته و خسته می کند و از همین روست که بی نظمی و ناهماهنگی در حرکت و پاس کاری در حرکت ، یک بازی آشفته را از یک تیم به نمایش خواهد گذاشت .
 یک بازیکن محدوده حرکتی غالب و مشخصی دارد که باید آنرا پوشش دهد و ترک پست یا حرکت زیاد با توپ و لودادن آن همیشه با ضد حمله حریف همراه خواهد بود .

البته عوملی که در بالا به آن ها اشاره شد عوامل تاکتیکی بودند و از نظر تکنیک فردی بازیکنان بایددر زدن ضربات سر و شوت و کنترل توپ و داشتن دید محیطی خوب نسبت به همدیگر در طی تمرینات ، به مهارت و آمادگی بدنی و ذهنی حد اکثری خود نیز برسند .

 در صحنه های مختلف بازی با مس رفسنجان ، بازیکنی که زیباترین ضربات را هنرمندانه به توپ می زند یعنی اشکان دژاگه نتوانست ضربه یا شوت موثری به توپ بزند .البته بازی بر روی چمن مصنوعی یا بهتر بگوییم چمن پلاستیگی و نداشتن انعطاف در چرخش و تعادل روی توپ را نباید از نظر دور داشت لذا برای بازی بر روی اینگونه زمین ها ، تیم باید در زمین چمن مصنوعی تمرین کند .

تیمی مثل تراکتور که پر طرفدارترین تیم ایران از نظر نظرسنجی AFC است و هوادارانش بی صبرانه منتظر اولین قهرمانی آن هستند باید که در پیروزی ها تداوم داشته باشد و در هر بازی برای برد به زمین برود ، اما این امر با ارائه بازیهای منظم و هوشمندانه بدست می آید ونه با روی آوردن به بازیهای احساسی و هیجانی . 
 د رهر حال باتبریک این برد امیدواریم در بازی های پیش رو تیم با داشتن تمرین و ریکاوری مناسب قبل از بازی و داشتن روحیه و نظم تیمی و اعتماد به نفس در زمین بازی مقدمات صدر نشینی و صد البته قهرمانی را فراهم آورند .

انشاالله.


نظرات()   
   
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
آخرین پست ها
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات