در بازی دیروز تراکتور با مسجد سلیمان یک علامت سئوال بزرگ از آغاز بازی به چشم می آمد که در پایان به دو علامت سئوال بزرگتر تبدیل شد.
دروازه بان اصلی و درخشان تیم  رشید مظاهری   که بازی ها و سیوهای بی نظیر او در طول فصل تمام چشم ها را به خود خیره کرده بود به ناگاه خود را یک جانبه کنار کشید و خبر از فسخ قرار داد آورد  تا اخباری مصدوم و کم تجربه بار وی را به دوش بکشد !!

 اما چرا ؟

در طول بازی هم  رضا اسدی   که و ی نیز بازی های درخشانی را از خود در طول فصل نشان داده بود با دو خطای هندبی دلیل و بچگانه خود را از دیدار فینال جام حذفی در برابر تیم تهرانی حذف کرد تا نشان دهد هیچ حادثه ای اتفاقی نیست و به قول معروف گویا کاسه ای زیر نیم کاسه است !
در فصل قبل تر هم   فروزان  که در چندین بازی دروازه اش را بسته نگه داشته بود به ناگاه در یک بازی برابر تیم همشهری اش سپید رود سه گل مفت را به جان خرید تا ماجرای شرط بندی ایشان در رسانه ها مطرح شود .

البته این قولی است که همه  از رسانه ها شنیدند و پیگرد و محکومیت جناب فروزان از سوی باشگاه تراکتور هم به جایی نرسید تا جاییکه وی را باردیگر همراه با تیم پارس جنوبی در تبریز دیدیم !

اما همه این کارها در سر زمان معین خود از کجا آب می خورد و چرا تمامی ندارد ؟

پاسخ روشن است . در اینگونه مواقع شک نکنید که همیشه پای یک نفر دلال در میان است .
اما چرا این دلال ها آزادانه راه می روند و کار خود را به راحتی انجام می دهند ؟
البته که بازهم این مساله جواب روشنی دارد .
چون دلال ها با بالا بردن قیمت بازیکنان، چه با کیفیت چه بی کیفیت و گرفتن حق دلالی هم به بازیکن در ارتباط با دلال سود می رسانند همه به جیب مبارک خود  .

البته رابط بین دلال و باشگاه هم از این کار ها سود می برد و همیشه چنان وانمود می کند که بدون وجود دلال کار انتقال بازیکن گیری سخت یا محال می شود و سیاست ایجاب می کند که یکی دو دلال را دم دست داشته باشیم تا وقتی کار در جایی گره خورد ،کار را دربیاوریم !

این درست همان اشتباهی است که به دلالان اجازه داده است تا به راحتی فعال  و فعال تر شوندو فوتبال پاک را به لجن بکشند .

 به عبارت بهتر دلالی که روزی بازیکنی را برای تیم دست و پا کرده و آورده  است تا باری ازدوش تیم بردارد ،ممکن است به بازیکن امر کند تا در یک بازی بامبول در بیاورد یا به بهانه ای دعوا راه بیندازد و خود را ازتیم فعلی کنار بکشد تا در فصل بعد با پیشنهاد بهتری راهی تیم اسمی تر و نان و آب دار تری شود !!!!!

و این یعنی فاجعه برای تیمی که به دلال جماعت اعتماد میکند .
چه میخواستیم و چه شد !!!!!

 مسئولین ، مدیران عامل باشگاهها و مالکین تیم ها و مخصوصا بازیکنان  اگر به درستی و پاکی کارهایشان اعتقاد دارند بایستی از همین بازی قبل از فینال جام حذفی از همکاری با این زالوها ی ورزش برائت جسته و به فوتبال پاک روی بیاورند و همکاری خود را با دلالان بطور کامل و نه مقطعی ، قطع کنند .
 بیایید باور کنیم که هیچ دلالی هیچ سود ی برای هیچ تیمی ندارد و یک بار برای همیشه به بازی سالم و پاک برگردیم .

 در این رابطه فدراسیون فوتبال اگر بر سرعهد و میثاق با راستی و پاک دستی  است از همان اول فصل ورقه عدم همکاری با دلالان را به امضای بازیکنان تمام تیم ها برساند تا بازیکنی جرات نکند هر وقت دلش خواست تیمش را بنا به خواست دلالش تحت فشار بگذارد .

 اما این تمام کار نیست و بایستی راهکار و یا بهتر بگوییم ساز وکار پیگرد مبارزه با دلالی و بازیکنان خاطی در ارگانهای مرتبط قضایی ایجاد شود تا ضمانت اجرایی برای حذف این مهمانان ناخوانده و نامیمون فراهم شود .


 در پایان از از مالک بزرگوار و دلسوز  باشگاه محبوب  خود ، تراکتور خواستاریم تا با هشدار به مسئولان و دست اندرکار تیم ،امکان حضور هیچ دلالی را به تیم ندهند و در چار چوب قوانین و مقررات فدراسیون و با همکاری با ایجنت های رسمی  تیم شان را در هر فصل ببندند .


 از آنجا که نویسنده علاقه ای به بی آبرو ساختن هیچ فردی از آحاد بشر را ندارد و از همین رو از بردن نامی به صراحت از هیچ دلالی نمی کند و شاید به بردن نام اختصاری وی در همین مطلب بسنده کند ، ولی اگر نام برده با زبان خوش دست از تیم ما برندارد و و به امر به معروف و نهی از منکر هواداران واقعی فوتبال  گوش ندهدو  برای خود کار بهتری دست و پا نکند  در مطلب بعدی به معرفی کامل ایشان برای فوتبال دوستان خواهیم پرداخت  .

 در پایان می گوییم آقای م. ع .ت  دست از از سر تراکتور بردار .

برو به دنبال کار آبرومندانه تری بگرد .

 دوستت داریم آقای زنوزی

 یاشاسین زنوزی   یاشاسین تراکتور  یاشاسین تبریز و آذربایجان  و ایران 

همین .

هواداران واقعی بی نظر نروند .


نظرات()   
   
سهند
چهارشنبه 12 شهریور 1399 03:16 ب.ظ
بسیار زیبا و متقن نوشتی متاسفانه همیشه از این ناحیه ضربه خورده ایم.
چهارشنبه 12 شهریور 1399 07:22 ق.ظ
تف تو ذات ادم های بی ثبات وناکس حرومتان باشه پولهایی که میگیرید تف توذات تیمی که همه بازیکنان را هوایی میکند
سیامک
چهارشنبه 12 شهریور 1399 05:19 ق.ظ
نویسنده حق مطلب را ادا کرده است فقط نکته ای به آن اضافه میکنم تراکتور وقتی موفق بود که بازیکنانش عاشق تراکتور بودند به نظر حقیر افرادی مانند مظاهری و اسدی بایستی از تراکتور کنار گذاشته شوند و بایستی به افرادی از قبیل حاج صفی ، اخباری، مهری و .. که واقعا حرفه ای رفتار میکنند یا عاشق تراکتور هستند بهای بیشتری داده شود
علیرضا
سه شنبه 11 شهریور 1399 11:45 ب.ظ
سلام. ممنون از متن خوبتون. هرکسی جرأت مبارزه با فساد آن هم با استفاده از قلم ندارد. ولی جای تعجب بر انگیز اینه که هر بازیکنی خواسته با دلال مبارزه کند آقای زنوزی خودش بازیکنو رونده. به عنوان مثال علیرضا نقی زاده
ایمان آذری
پنجشنبه 6 شهریور 1399 02:47 ق.ظ
ما دلمان به رشید خوش بود چرا این کار رو کرد . من هم موافقم دلال ها در تراکتور هر سال تیم را از هم می پاشند .
ایمان آذری
پنجشنبه 6 شهریور 1399 02:46 ق.ظ
ما دلمان به رشید خوش بود چرا این کار رو کرد . من هم موافقم دلال ها در تراکتور هر سال تیم را از هم می پاشند .
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
آخرین پست ها
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات