فصلی که گذشت فصلی عبرت آموز برای تراکتور ، هواداران و حتی به تعبیری مالک آنست . درس هایی که باید آنها را بارها دوره کرد و از تجارب آن موفقیت ساخت .

تراکتور باشگاهی گم تجربه و بی صاحب نیست .

هوادارانی که بیش از نیم قرن با تمامی آنچه که دیده و تجربه کرده اند، با تلخ و شیرین  ها زندگی کرده اند .

آذربایجان و تبریز هم در تاریخ بی نام و نشان و کم افتخار نیستند .

شهر اولین ها بزرگترین و موثر ترین شهر کل تاریخ ایران است .

5 قرن پیش که جمعیت جهان 50 میلیون نفر نبود تبریز چهارمین شهر بزرگ جهان بود با انبوهی از دانشمندان و صنعتگران و ادبا و شاعران که هر کدام از آنها آوازه ای جهانی داشتند و همه راهها به تبریز ختم می شد .

شهری در میانه آسیا و اروپا و قلب جاده ابریشم .

اما آنها داشتم داشتم است و فقط خاطره ای از آن دوران شکوهمند و طلایی است که بر پیشانی تاریخ می درخشد .

مروری بر تاریخ معاصر، فصلی به مراتب تاثیر گذار تر از دوران گذشته را آشکار تر می سازد و  کافی است که کتاب صمد سرداری نیا را یک بار با حوصله بخوانیم .

شهر اولین ها ، شهر قهرمان و دیگر صفات بارز و برازنده تبریز و آذربایجان غرور انگیزند .اما در عرصه فوتبال افتخارات به دست آمده باسابقه درخشان این دیار تناسبی ندارد . این تناسب را ما هواداران باید با همت و همدلی و هوشیاری ایجاد کنیم .

فصلی که آقای زنوزی آمد هوادران یک رنسانس احساسی را تجربه کردند اما بی تجربگی کادر مدیریتی و نفوذ و جولان دلالان خیلی زود کار را به جاهای باریک کشاند . چه بسیار بازیکنانی که با حتی بدون بازی یا یک یا چند بازی پول هزاران هزار کارگر را به جیب زدند و مالک باشگاه را با انبوهی از  قرض و ناکامی و هواداران خشمگین به جا گذاشتند   .

در اینکه اشتباهات همیشه وجود دارند و یا پدید می آیند هم شبهه ای وجود ندارد اما آنچه مهم است اینکه باشگاه داری ، حساب و کتاب می خواهد و مالک محترم باید تشکیلات مدیریتی حرفه ای ایجاد کند و حتی در بهترین شرایط به نزدیک ترین اشخاص ، اعتماد کامل را روا ندارد . موفقیت زنوزی ، موفقیت تراکتور و در راستای هم هستند و هوادار باید این نکته را دریابد و به آن ارج و قدر نهد .

ما هواداران منتظر آشتی و بازگشت با دست پر آقای زنوزی در راستای آفتخار آفرینی هستیم و امیدواریم تا مسئولان استانی در حمایت  ازمهندس زنوزی تمام تلاش و کفایت خود را نشان دهند تا فصلی رویایی یا اولین قهرمانی لیگ به ثمر نشیند.

انشاالله

 منتظر نظرات هواداران هستیم .

هواداران بی حوصلگی و کم لطفی نکنند و نظرات خود را بیان کنند . اینجا تریبونی برای بیان خواسته های شماست .

6 دیدگاه در “رویایی ترین فصل تراکتور با آشتی زنوزی در راه است ؟

  1. زنوزی در این سالها جوری کار کرده که اعتمادی بهش نیست،،همین الان پیروزی داره بازار نقل و انتقالات رو جارو میکنه تراکتور خوابیده،بودجه تیمای تهرانی و کرمانی ۳۰۰ تاست بنظرتون زنوزی که یه ادم خسیس میتونه اینقدر خرج کنه؟،علاوه بر بهانه های کم پولی زنوزی سپردن نقل و انتقالات دست یک دلال خریدای پکیجی از دیگر خرابکاریایی زنوزی درطول این ۴ سال بوده

    1. سلام دوز دورکی آقای زنوزی بیر بیزنسیدیر .آنجاق یادیندان چیخیب کی تراختور یا اصلا هر هانسی بیر فوتبال تیمینی آقای زنوزی بیر باشا ایسته دیگی کیمی آلیب ساتا بیلمز . نه اولسون کی تجارت دونیاسیندا هر نه یین بیر قیمتی وار. آنجاف آقای زنوزی بونی بیلمه لیدیرکی بیر نئچه میلیون آدامین آرزی وایستک لرینن اویناماق اولماز.آقای زنوزی هر زامان تراختورون اونا خیر اولاندا پول خرج ائلییه جک وهر زامان منفعتی اولمییاندا قاچیب گیزده نه جک یاخچی دیکی ایندیده ن ایاغین قیراغا چکسین بورجور اولسا هاوادارلاردا بو ایشه راضی اولارلار. بوتون آقای زنوزی نین گووه ندیگی پولودی اگر ضررده دیر چکیلسین ؟ یوخ اگر ایستیر کهلیک یئریشی ییریسین گره گ داشا کئسه گه دوزوملو اولا.تئز تئز کوسمک نن ایش قاباغا گئتمز .بیر آزدا آز مینت قویسون هاوادارین بوینونا . باشگاهین بوتون ارکانینیندا لازمدی کی دئیشیلیک اولسون باشگاهی اهلینه وئرسین. اویون اویونجاق ائله ییب کاروان سرایا چئورمه سین ……. انشاا….

  2. اینکه تیم تراکتور متعلق به هواداران و تمام ترکها در سراسر جهان است باید از قالب شعار درآید و همه سران باشگاه به این مهم باور مند باشند تا به همان نسبت نیز خود را در قبال عملکردشان پاسخگو بدانند ودر این راستا صداقت با مردم و هواداران راهم نه اولویت بلکه ضرورت مدیریت خود بدانند…..اصلی که متاسفانه علی رغم هزینه زیاد از طرف مالک محترم تا کنون در عمل نادیده انگاشته شده است ..
    به نظرم این مهم علاوه بر دلایل منطقی و علمی از جمله عدم ثبات در ارکان باشگاه و نداشتن برنامه بلند مدت و میان مدت ،عدم رعایت اصول حرفه ای و…….از دلایل عمده ناکامی باشگاه بوده که رعایت بیشتر این موارد پشتیبانی خیل عظیم طرفداران را حتی در زمان بروز اشتباهات مقطعی و ضرر و زیان ناشی از آن ، به دنبال خواهد داشت.

  3. به نظر من بازهم مثل سال‌های گذشته پولشو دور می‌ریزه .
    اول باید تیم پایه ی خوب داشته باشیم .با خرید های گران قیمت کار به جایی نخواهیم برد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *