فصلی که گذشت فصلی جانکاه و پردرد سر بود فصلی که هواداران تمایلی برای به یادآوردن شان نخواهند داشت . اصولا تمام فصولی که تراکتور در این سالها در لیگ برتر حضور داشته فصولی مالا مال از تنش و اجحاف در حق این تیم و هوادارانش بوده است . تراکتور در سه سال حضور خود  که به مقام نایب قهرمانی لیگ دست یافته لایق قهرمانی بوده و در هر سه فصل یاد شده با چنان بد بختی هایی برای از دست دادن قهرمانی رو به روشده که شاید نمونه ای دیگر در جهان از این حیث برای  هیچ تیم دیگری یافت نشود !

سالهاست که هوادار تراکتور عادت کرده که این ها را ببیند و فقط اعتراض کند . تیم های تهرانی در این 6 سال گذشته بی هیچ گفتگو مورد حمایت همه جانبه داوران و وزارت ورزش و فدراسیون قرار گرفته اند تا قهرمانی و به تبع آن آرامش مورد انتظار دولت برای پایتخت در همان جا بماند . نویسنده تمایلی به پرداختن به انگیزه های مورد انتظار سیاست گذاران ورزشی و غیر ورزشی ندارد ولی از آنحا که خود را متعلق به طیف هواداران صرفا ورزشی میداند دوست دارد و انتظار دارد تا لا اقل برای یک سال هم که شده با ورزش به خاطر ورزش و برای دل هواداران دوست دار ورزش تراکتور رفتار شود .

محبوب ترین تیم تاریخ ورزش باشگاهی در ایران بی شک تراکتور است . هوادارانی که طیف ها و انگیزه های وسیع طرف داری دارد و شاید به همین دلیل است که عده زیادی از بالادستی های ورزش تمایلی به دیدن قهرمانی این تیم و باشگاه ندارند . اما دقیقا سخن ما با این براردان عزیز دراین جاست که دوستان ورزش را عامل زجر دادن هواداران و محل دهن کجی نکنیم . خوشه های خشم و نفرت را در میان هواداران بارور نکنیم میدانگاه ورزش جایگاه نفرت پراکنی و نسویه حساب نیست . اصولا رقابت با تسویه حساب فرق بسیار دارد . فوتبال قهرمانی سهمیه ای برای تیم های تهرانی و اصفهانی را کنار بگذاریم و بگذاریم تا فوتبال  ورزش کار خودش را انجام بدهد . ساختار حرفه ای ورزش در این کشور نیازمند بازبینی و بهینه سازی است . حذف این دو تیمی که از سوی دولت تغذیه می شوند تا هر سال برای دلخوشی پایتخن نشین ها قهرمان شوند مورد تایید مراجع فوتبال جهانی و قاره ای نیست !!!

اصولا در این سالها عدالت قهرمانی ها به نفع هواداران ورزش نبوده است . جولان دادن تیم های تهرانی و اصفهانی و اهوازی و در این اوخر کرمانی که از جیب صنایع مس  صدها میلیارد تومان برای تیم ها یشان مصروف کرده اند ربطی به هوادار ورزشی ندارد!!! آقای پور ابراهیمی عزیز که فرموده اند پول صنایع ملی مس ربطی به هواداران فوتبال در آذربایجان ندارد و باید صرف زیر ساخت های استان های دارای معادن مس بشود باید جواب بدهند که داشتن سه تیم صنایع فلزی برای استانی کویری که جمعیت استانش 70 دصد تبریز هم نیست چه توجیهی دارد ؟!!! اگر صنایع ملی مس برای دوتیم کرمانی هزینه می کند باید که برای تیمی مثل تراکتور هزینه بکند مگر تیم های نفتی و آهنی و فولادی تیم داری نمی کنند ؟ این حرف ها برای اینست که برای آقای زنوزی داستان تکرار ی تعریف کنیم و مایه زحمت ایشان بشویم نه!!!! اینها تذکره ای از مظلومیت تیمی است که هوادارانش از فوتبال چیزی غیر از دلسوختگی و مظلومیت بهره ای عاید شان نشده است .

دوستان استانی و مسئولین فعلی تراکتور و جناب آقای زنوزی ، امسال سال قهرمانی تراکتور باید باشد . شما هر توانایی که در چنته دارید رو کنید و هر چه انتظار دارید از اول فصل از حمایت های مالی و  غیر مالی از صنایع مس و … دارید بکار بگیرید تا  این امر محقق شود .

نیم قرن از قرن گذشته تراکتور که در استانی و شهری در سر ایران قرار دارد قهرمان لیگ نشد و فصل قبل هم با آن چنان مصیبتی آغاز شد که در هیچ تیم لیگ برتری دیگری در  لیگ های جهان سراغش را نمی توان گرفت!!!!!!1 فوتبال متعلق به فوتبال و فوتبال دوستان است . در خبر ها آمده بود که ساغلام با آروزی قهرمان کردن تراکتور در ایران خواهد بود تا هواداران را به آرزویشان برساند . بیاییم دست در دست هم قهرمانی تراکتور را که حق هواداران این تیم  و حق شهر اولین هاست ، امسال بگیریم .

انشاالله

 هواداران نظر بدهند .

2 دیدگاه در “هواداران و ساغلام در اندیشه قهرمانی لیگ

  1. تشکر…

    هرچه میتوانید بنویسید وروشنگری کنید!

    اگرسایتهای هواداری فعال بودندومثل سابق هواداران راآگاه میکردند،مسلماواقعه بازی باتیم تهرانی پیش نمی آمد….هم آبرویمان رابردندوهم سه امتیاز را وهم ازحضورهواداران جلوگیری کردند!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *