منطق فوتبال اسپانیایی این روزها در اروپا پبشتاز است و و فردی از این مکتب پرشور و نشاط در فوتبال ایران حضور دارد که گفته تا روزی که بتوانم برای تیمی مفید باشم در آنجا خواهم ماند .

منطق مفید بودن  در فوتبال مترادف با پیشرفت و پیروزی برای باشگاه و کسب افتخار و نشاط برای هواداران آن همراه ست .

تراکتور تیمی با بیش از نیم قرن سابقه در فوتبال ایران و آسیاست . تیمی است که هواداران آن بقدری شیفته و پرشور هستند که هر بازیکن و مربی از هر کجای جهان دوست دارد جو آن را تجربه کند . خمز نیز عاشق چنین شور و نشاطی است  چرا که خود در فرهنگ اسپانیولی در آن جو  پرورش یافته و در تلاش در بسط این شادی در تجربه ای دیگر در جهان است .

او در اولین برخورد واقعی در استادیوم تراکتوری ها بقدری تحت تاثیر قرار گرفت که انگیزه اش برای شاد کردن این هواداران قابل توصیف برای خودش نیز نیست .او مردی مصصم  است ظاهرا  آرام در درون ولی  متلاطم وبا هوش.  فوتبال او تا حدی شبیه فوتبال تونی است  ولی تکنیکی تر و پر انرژی تر .

شاید نزدیکی اسپانیا و پرتغال و شباهت های تکنیکی و ساختاری فوتبال در این دو کشور همسایه دلیل شباهت رفتاری و فوتبالی این دو نفرنیز باشد . اما به اعتقاد تبریز توپچی فوتبال در اسپانیا قوی تر و پخته تر از لحاظ تاکتیکی و تکنیکی است و رقابت در آن نیز بسی زیباتر .

فن استعدادیابی در اسپانیا و مکتب لاتین در اروپا ، اولین حرف الفبای فوتبال  برای هر مربی است . به عبارت بهتر هر مربی در اولین نگاه به فوتبال یک تیم بر استعداد ذاتی یک فوتبالیست  و حرکات او با توپ دقت می کند . به معنای دیگر یک مربی اگر استعداد مورد دلخواهش را در یک فوتبالیست نبیند ، اور در تیم خود قبول نمی کند .حال با این اوصاف خمز با این روحیه و نوع سلیقه بازیکنانی را به خدمت تراکتور گرفته است که همگی یا اغلب آنها جوان ، با استعداد و پر انرژی هستند و با شاکله  تیمی کاملا جدید ، در تمرین و تکاپو  برای تحقق رو یاهای خمز و تراکتوری ها هستند  . مالک باهوش تراکتور نیز هم پای کادر فنی یک دست ، و هواداران بی نظیر تراکتور هر روز یک بازیکن تاپ و با استعداد را برای باشگاه رو می کند تا نشان دهد او نیز مشتاقانه در فکر قهرمانی است .

البته شاید قهرمانی در آسیا رویای بزرگی باشد ، اما بر ای این سه مثلث با انگیزه یعنی مالک و هوادار و سرمربی و با این تیم سخت کوش و پر استعداد دور از دسترس نیست و شاید قهرمانی قاره  قبل از قهرمانی لیگ  اتفاق بیفتد . در فوتبال هیچ چیز غیر ممکن نیست .

رویاهای  و نظرات خود را با تبریز توچی و دیگر هواداران  در پایین همین صفحه  به اشتراک بگذارید .

6 دیدگاه در “خمز و رویای کسب افتخار در قاره کهن

  1. سلام بر اهل قلم”نابرده رنج گنج میسر نمیشود!
    هم اندیشان گرامی بهتر میدونند تراکتور همه ساله با دل هزاران بیننده وشنونده قوی یا ضعیف اما در حد لیگ هفت خوان رستم بسته میشود وانگهی به اشکال مختلف از نتیجه گیری دور میگردد یک سال یک داور در فغان مادر نشسته ویک سال با داوری حق خورده ویک سال باداور ی چون قهر ” مان وووو
    امیدوارم با تمام این کاستیهای نابحق در فضل پیش رو دل ملت غیور آذربایجان شاد وفتنه دشمنان اتحاد ملت نقش بر آب گردد.عده ای بخاطر ضربه زدن به اتحاد ملی از هر پنجره ای وارد میشوند.
    یاشاسین تراکتور

  2. سلام
    من از بچگی عاشق ترکتور بودم و در اکادمیش بازی می کردم اما بخاطره دلیل های متفاوت موفق نشدم و نرفتم اما یکی از ارزوهایم در لیست ارزوهایم قهرمانی ترکتور در لیگ برتر و اسیا است.
    و از اقای زنوزی ممنونم که امسال با خرید های خوبی از شجاع خلیل زاده تا الوارو خیمنز ترکتور را برای قهرمانی بسته.
    بدون شک خمز یکی از برترین مربی های ترکتور در تاریخ این باشگاه است و امید دارم بعد از سه سال ترکتور به این قهرمانی ها برسه.

    وارولسین ساخولسون تراختور قهرمان اولسین

  3. تراکتوری های پرشور بیشترین هوادار را در آسیا دارند و اگر قهرمانی آسیا را بخواهند مالک و کادرفنی وبازیکنان و هواداران باید با تمام وجود تلاش کنندتا به این مهم برسند و دور از دسترس نیست یاشاسین تراکتور❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *