در مطلب قبلی نویسینده اشاره اکیدی به این داشت که جزئیات در تیم داری نتایج را رقم می زند  . واقعیت مطلب آنست که در فرم مسابقه بودن در یک رقابت ورزشی مهم ترین فاکتور موفقیت است . در این مطلب سعی برآن خواهد شد تا عوامل شکست تراکتور مورد کنکاش و بررسی قرار گیرد و هدف نویسنده مغرضانه و یا برای تخریب شخص یا گروهی نیست .

اکنون  رقابت پایان یافته و فیلم بازی می تواند ازسوی هر کارشناسی بازبینی شود اما آنچه در ظاهر قضیه دیده می شود همه حقیقت نیست . تیمی که در این رقابت با ادعای قهرمانی آمده بود در طی این مسابقه شباهتی به ادعایش نداشت و آنقدر  بد بود که در خود ورزشگاه میزبان ،  هوادار حساس تراکتوری را به تشنج دچار کرد !

خمز در مصاحبه بعذ از بازی حرف های نسبتا خوبی بر زبان آورد . او می گوید : ” ما زمانی که تیم را بستیم با غرور این کار را  انجام دادیم و الان هزینه آن را داریم می دهیم ” .

این گفته ها نشان از این واقعیت است که بازیکن ها دیر به تیم اضافه شدند . تیمی که 80 درصد اسکواد آن از دور خارج می شود باید نفرات جایگزین یعنی همان 80 درصدی که باید وارد تیم بشوند در نهایت سرعت به آن اضافه شوند که  چنین اتفاقی عملا رخ نداد  .

نادری ، حسین زاده و عارف رستمی بسیار دیر به تیم اضافه شدند و تمرینات آماده سازی و بدنسازی و هماهنگی  تیمی را از دست دادند و امروز نتوانستند کار خاصی را انجام دهند .

باشگاه بر اساس نقطه ضعف کلی در فصل قبل از گرفتن دروازه بان و دفاع شروع کرد ولی امروز دیدیم که در گل اول سپاهان ، ناهماهنگی سه دفاع خودی  و پرس هرسه برروی یک بازیکن حریف  ، دفاع راست و دروازه بان مار با آقای گل فصل گذشته تک به تک کرد تا او در نهایت آسودگی و ظرافت گل خود را به ثمر برساند !

امروز دفاع های تراکتور با اینکه از نظر اسمی بسیار خوب بودند هر 4 نفرشان پر اشتباه ظاهرشدند و مخصوصا دفاع راست تیم  خودی شماره 4 تراکتور یعنی آقاجانپور به اندازه 4 مسابقه اشتباه فاحش داشت و هر سه گل دریافتی ، روی اشتباه وی در یارگیری و  عدم موفقیت در بستن فضای  مهاجم فرصت طلب حریف به دست آمد تا نشان دهد وی با این عملکرد  ضعیف اگر ادامه دار باشد می تواند پاشنه آشیل تیم باشد .

بحث بعدی در رابطه با آمادگی بدنی تمامی بازیکنان است که مربوط گروه بدنسازی تیم می شود و شاید خمز به عنوان سرمربی کمترین تقصیر را در این بین می تواند داشته باشد . آنچه که مشهود بود بازیکنان خودی در چابکی و چالاکی در مقابل یاران حریف در 90 درصد دوئل ها کم آوردند تا نشان دهند بازیکنان در پیک یا اوج آمادکی بدنی خود نیستند و بدنهای سنگین آنها آماده رقابت با حریفی در سطح سپاهان نیست !

مشکل بزرگ دیگر مربوط به آمادگی روانی تیم می شود که بیشتر بازیکنان با حالت عصبی وارد زمین شده و کنترلی روی حرکات خود نداشتند . خلیل زاده ، آلوز ، صفا هادی  ، گوستاوو ، ، خیمنز و شاید همه بازیکنان در کنترل و دادن پاس دچار سر در گمی و شتاب در پاس کاری بودند و این نکته باعث شده بود تا بازیکنان سپاهان با علم به این موضوع با پرس نفر به نفر و خطاهای متعدد، تمرکز بازیکنان تراکتور را برهم زده و توپ ربایی کرده و با سرعت بازیسازی کنند  .

البته  ناگفته نماند بر خلاف نظر سرمربی بنده اعتقاد دارم جو چند روز منتهی به مسابقه بازیکنان را عملا از لحاظ روحی تخلیه کرده و تمرکز شان را برای نشان دادن توانایی های خود به حداقل رسانده بود . چه بسا امکان داشت بازیکنان با کیفیت فعلی نمی توانستند در مسابقه حاضر شوند و یک نصفه تیم با بازیکنان امید و جوانش در برابر این حریف قدر در زمین روبرو می شد !!

زمین بسیار بی کیفیت سپاهان و تسلط حریف به بازی هوایی و عادت به این زمین ، عملا مشکی برای بازیکنان سپاهان ایجاد نمی کرد ولی در کیفیت پاسکاری تراکتوری ها که با شرایط این زمین تمرین نکرده بودند یک برگ برنده دیگر برای تیم میزبان فراهم آورده بود .

تراکتوری ها که روی زمین صاف و باکیفیت کمپ های ترکیه و بنیان دیزل تمرین کرده بودند امروز پاس های تک ضرب و بی دقت شان نشان داد تا  باید بسته به شرایط زمین و فضا بازی کنند و بایک سبک بازی مشخص و ماشینی در زمین تمرین و مسابقه ندهند که البته این نقیصه را باید خود سرمربی از روی شناخت از سبک بازی حریف بر روی بازی بازیکنان اعمال کند .

اینها عمده مسائل منتج به نتیجه امروز بود  که شرح آن رفت .

بنده اعتقادی به آب های آلوده و یا چیزهایی از این دست در این مسابقه ندارم اما نمایشی که تراکتور در این مصاف از خود نشان داد به گفته سرمربی 10 درصد آن چیزی بود که از این تیم انتظار می رفت . بازیکن با کیفیت باید در حد نام و اعتبار خود در زمین ظاهر شود و تمام هوش و حواس خود را به تمرین و مسابقه اختصاص دهد . چیزی که امروز از این بازیکنان ندیدیم  و باعث دلسردی و ناراحتی شدید هواداران تراکتور شد .

شاید این بازی حیثیتی درس عبرتی باشد برای ادامه راه تیمی که مدعی است در پایان جام می تواند صاحب جام شود .

در پایان امیدواریم باشگاه با جذب یک مهاجم نوک آماده و ششدانگ برای بازی های بعدی آماده تر شود .

7 دیدگاه در “تیمی که در اصفهان به خودش باخت

  1. ممنون از شما که دلسوز تیم هستید و شبانه روز با انتشار مقالات سعی دارید تا مدیران باشگاه را برای تصمیم درست در حال و آینده آگاه سازید.
    اما واقعیت این است آن ها مسیر خودشان را خواهند رفت و با بی اعتنایی به ادبیات شما که میدانم کار ساعت ها فکر و اندیشه شماست، به تصمیمات خود با عقل و منطق خود ادامه می دهند.
    بنابراین بهتر است کمتر حرص بخوریم …
    موفق باشید

    1. ممنونم دوست عزیز
      اینکه آنها راه خودشان را خواند رفت شکی نیست . ما هم در این بین به خاطر احترام و دینی که به زادگاه و شهر خود داریم بر خود وظیفه می دانیم تا فکر کنیم و دنبال چاره برای افتخار و سر بلندی زشهر و باشگاه مان باشیم .

  2. باسلام ودرود بر همه عاشقان تیم تراختور
    بلتوجه به اینکه شاکله واستخوانبدی تیم تغییریافته،وهمانطور که دوست عزیزنون هم فرمودند بازیکنان دفاعی دروازبان دیربه تیم اضافه شدند،هماهنگی لازم رو نداشتند،وهیچ یک از بازیکنان توانایی های خودرا درزمین نتونستند،انجام دهند،دراین بین فشارفیزیکی درحد بالای بازیکنان سپاهان که دربیشتراوقات که بازی رو به اختلال جنجال میکشیدند وباتوجه به دریافت گل دوایل بازی استرس وناهماهنگی تیم بیشتر می شد،ودلیل اصلی هم علاوه بر ناهماهنگی بین باریکنان تراکتور ،زمین ناهموار سپاهان مشکاات ترکتوررا چندبرابر کرد،من فکرمیکنم بدنسازی تیم ما مشکلی نداشت ویا خیلی مشهودنبود چون اگر گل تراکتور اواخر نیمه اول به ثمرمی رسید نتیجه بازی فرق میکرد،باتوجه به شناختی که ازمربی داریم انشالله مشکلات مرتفع وتیم راه میافتد،ویک تمام کننده شش دونگ ازنان شب برای تیم لازن هست،تاجای اما واگری نباشد،بچه ها باید غرور کاذب رو بیرون زمین رها کنند واین توانایی رو درمیدان با همدلی واتحاد که برازنده نام هواداران عاشق هست عملی سازند من مطمعن هستم امسال بازی های خوبی همراه بانتیجه خوب بدست خواخیم اورد.وهمه ما هم پشتیبان بچه ها هستیم،به امید برد تیم درمقابل پیروزی

  3. بزرگترین نعمتی را که خداوند به تراکتور عنایت فرمودندوجود میلیونها هوادار بامرام،باشخصیت و مردان تمام عیار که در هیچ نقطه ای از جهان وجودندارند،تراکتور عزیز با ۹۰ دقیقه حمله و دوندگی بی امان به دروازه پرسپولیس میتوانی سه،چهار گل به هوادارانت نشاط و شادی و ارمغان هدیه کنی،شجاع باش که خدا با هواداران میلیونی و خونگرم پشتت وایستادند،پس به هوادارانت وفا کن،یاعلی🧿❤️🚜🏃⚽🥅🙏🧿

  4. درنظربایدداشت همیشه جوروانی وحاشیه خواهد بود . بازی در زمینهای بی کیفیت انجام خواهد شد . داوران ناداوری خواند کرد و… پس برای هر احتمالی باید آماده بود والا بهانه تدبیر کار نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *