در واژه نامه فوتبال ایران در این سالها هیچ باشگاهی به اندازه تراکتور رنگی از معنا و مفهوم و نگرشی از سر احقاق حق به جامعه ورزش ارائه نکرده است .

 در این راستا خیلی ها خود را  به تراکتور چسباندند و منتسب کردند تا مثلا خدمتی در جهت رشد و بزرگی مکتب تراکتور بنمایند ولی در اصل در فکر شهرت و مطرح شدن خود بودند .

مثال بسیار روشن آن مالک قبلی این باشگاه بود که با هدف یا بهتر بگوییم با شعار کسب قهرمانی آسیا پا در این راه نهاده و در حالیکه خود را یک هوادار صرف و خادم تراکتور و مردم می نامیدند  باخود خواهی ها و اشتباهات پی در پی مدیریتی و نگرشی  ،در نهایت  شان این باشگاه مردمی را آ«چنان که باید حفظ ننمودند ! !

مردمی که با تراکتور و اخبار و نتایجش زندگی  میکنند  و در واقع صاحب اصلی این باشگاه هستند در حالیکه از وضعیت تیم خود نگران و مضطرب بودند  ،از سوی این مالک نوظهور و احتمالا  شهرت طلبش به هوادارنمایی ملقب گشته و نادیده گرفته شدند !!!!

اما تراکتور و  دایره مکتب مردمی آن اراده ای بسیار بزرگ تر و فراتر از خواست های مالک سابقش داشته و دارد.

اصولا همه چیز در یک کشور برای مردم تعریف می شود و یک شخص و سازمان و یا حتی یک سرمایه دار مولتی میلیاردر در بهترین حالت  می تواندخادم مردم باشد  و دریک کلام مردم سالاری حق مردم است .

هرکسی که در نگرش به مردم و خواسته ها و آمالش  اشتباه کند در نهایت به کنج انزوا رانده خواهد شد .

نمایندگان شریف استان با تشخیص این نکته که منتی بر سرملت نیست و هرچه هست حق مردم است پا در راه واگذاری این باشگاه بزرگ به شرکت ملی مس گذاشته و تازه متوجه شدند که در این سالها چه حقوقی از مردم شریف آذربایجان سلب شده است !!!!!!!

 این روزها پور ابراهیمی نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون اقتصادی سابق مجلس با چنان لحنی سخن از حق مردم کرمان می کند که انگار همه مس استخراج شده در کشور از این استان می باشد !

بی تعارف بگوییم  این گزافه گویی و زیاده خواهی ریشه در غفلت تاریخی نمایندگان  استان در ادوار گذشته دارد و شاید بتوان گفت که  :

 این تراکتور و هوادارانش بودند که  به نوعی با اصرار بر واگذاری این باشگاه به شرکت مس سونگون  ،جرقه بیداری و احقاق حق را زده اند .

 بیش از  40 در صد کل ذخایر مس کشور  با مرغوبیت بالاتر  و عناصر کمیاب و گرانقیمت همراه با کانسنگ مس مثل طلا ، نقره و مولبیدن  در استان آذربایجان شرقی قرار دارد و 60 در صد آن در بقیه کشور ، و  صد حیف که سالها کم توجهی و غفلت  در ایجاد صناع استحصال و تبدیلی و جانبی مس و عناصر وابسته ، باعث از دست رفتن فرصت های شغلی  بسیار و توقف شکوفایی طلایی منطقه شده است .

 ظرفیت های صنعتی و معدنی  و فنی منطقه آذربایجان دارای سابقه طولانی و سیری تاریخی است که کرمان یا هیچ استان دیگری آن را نداشته است .

 در هر حال تراکتور و مکتب و هوادارانش ،بانی خیر بزرگی برای مردم آذربایجان شده اند و امید است این راه با درایت ، و اراده و پافشاری مسئولان و نمایندگان استانی به درستی پیموده شده و به سرانجامی خوش و نوید بخش ، منتهی شود .

 انشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *