نویسنده تراکتور آنلاین مدتهاست که برای تیم محبوبش نمی نویسد . علتش را هم در باید در راستای اتفاقات افتاده در باشگاه و نادیده گرفتن وضعیت هواداران جستجو کرد . تراکتور با هوادران انبوهش باشگاه بسیار بزرگی است و طیف و سیعی از هواداران با گرایش های مختلف دارد . اما هر آنچه یک با شگاه را در وهله اول یک باشگاه ورزشی می کند ورزش است . حالا فوتبال می خواهد باشد یا ورزش دیگر .سال قبل در چنین روزهایی اتفاقاتی در باشگاه افتاد که هوادران را بسیار نا امید و عصبی کرد و سنگ بنای حوادثی شد که اعتراضات را در قالبی خشن دامن زد . بی توجهی مالک باشگاه در پاسخگویی به این اعتراضات و هجوم تعدادی از هواداران متعصب یا بهتر بگوییم افراطی که معتقد بودند مالک باشگاه تیم و آنها را دست کم گرفته است قضایا را پیچیده تر کرد . البته دوران بد اقتصادی و و رو شدن مسائلی که نشان می داد باشگاه به درستی مدیریت نمی شود پرده از بحران برداشت تا بالاخره باز با دستپخت تعدادی از معتمدان مورد نظر اقای زنوزی تیمی ضعیف که زور بردن نداشت راهی مسابقات شود . گفته ها و هشدارهای حقیر که با یکی از عوامل باشگاه در ارتباط بود هم سودی نبخشید تا خودشان بریدند و دوختند و حاصل تیمی شد که در عوض کسب برد و افتخار ، باخت و سر افکندگی به بار آورد .

اما موارد یاد شده قسمتی از پازلی است که باعث نمایان شدن چنین معضلی می شود . دیروز از اوایل بازی لیزر چند تن از هواداران روی صورت دروزه بان پرسپولیس بود . چرا ؟

علت این امر به فحاشی و بی احترامی بسیار نابخشودنی این دروازه بان در فصل قبل با یکی از نوجوانان توپ جمع کن دور زمین فوتبال در تبریز بر می گردد که انصافا با تنبیه و محرومیت مناسبی از طرف فدراسیون مواجه نشد .  این امر را به وضوح در نوشته های پیج های اینستاگرامی و نلگرامی و سایر صفحات مجازی  مربوط   می شود دید .

از سوی دیگر شیطنت های چند نفر از بازیکنان تیم میهمان که عامدانه سعی در عصبانی کردن هواداران داشتند باعث شد که بازی به حاشیه کشده شود . شاید علت این کارهای بازیکنان تیم تهرانی حاشیه امنیتی باشد که از سوی فدراسیون همواره آنها را همراهی می کند . به عبارت دیگر برخورد حداقلی با فحاشی حامد لک یا سرمربی پرسپولیس آقای گل محمدی ، این اطمینان را به عالیشاه و ترابی داده است که برخورد جدی در به بحران کشیدن ورزشگاه در انتظار آنها نخواهد بود !!!!

از طرف دیگر محمد علی پیروانی در  اقدامی خود سرانه که حاکی از اعتماد به نفس او در بیرون کشیدن تیمش داشت نشان داد که چقدر از تبعات کار خود و تنببیه تراکتوری ها مطمئن است !!!! به عبارت دیگر او شاید مطمئن است  کسانی در فدراسیون هستند که در سه بر صفر کردن بازی به نفع آنها از هیچ اقدامی فرو گذار نخواهند کرد !!!!

از این رو انتظار می رود هر تنبیهی که متوجه تراکتور شود به همان اندازه پرسپولیس و بازیکنان و سرپرست خاطی آن را مورد هدف قرار دهد چرا که آنها نیز سهم بسیار یزرگی در تحریک تعدادی از هواداران بی اعصاب تارکتور بر روی سکوها داشتند و تنبیه یک طرفه به نفع پرسپولیس شائبه جانبداری فدراسیون را دامن زده و التهابات و تنش های بعدی را نیز در پی خواهد داشت و در اینصورت معلوم نیست سر این نزاع از کجا در بیاید !!!!

از سوی دیگر نبود حفاظت فیزیکی مناسب در تامین امنیت ورزشگاه هم باعث می شود که یگان تامین نیروی امنیت نتواند دسترسی برخی هواداران را به سنگ را قطع کند . البته آوردن بطری آب هم از دیگر مواردی بود که نیروی محترم انتظامی باید از ورود شان جلوگیری میکرد .

عوامل باشگاه ، فدراسیون و کمیته انضاطی آن و نیروی انتظامی هر 3 در قضایای دیروز مقصرند اما در نگاه نویسنده تعدادکمی از هواداران که به خیال خود اینگونه اعتراضات را حق خود می پندارند ، مقصرترند!!!!!!!!!!!!!!!!

تیم و باشگاه مال همه است و صدها برابر نفرات حاضر در ورزشگاه بی صبرانه منتظر و تماشاگر بازی از تلویزیون هستند و کار اینگونه افراد بی احترامی به همه هواداران فوتبال است چه هواداران میزبان باشد چه میهمان .  اعتراض منطقی روش خود را دارد و باید رسما از سوی باشگاه به بالا دستی ها ارائه شوند و بررسی کنندگان اعتراضات که قاعدتا فدراسیونی ها هستند نباید با شروع کنندگان و دامن زنندگان به اعتراضات و تنش ها ، تخفیفی ارائه دهند که حوادث بعدی را در ورزشگاه ها دامن بزنند و محرومیت ها باید بر اساس انصاف و منطق باشد و این شائبه را دامن نزند که فدراسیون همیشه حامی تیم های پایتخت است و به شهرستانی ها ستم روا می دارد!!!!!!!!

 در آخر روی سخن با عومل باشگاه و مالک محترم آنست که خودشان را یک هوادار معرفی می کنند . جناب آقای زنوزی تیمی که فصل قبل بستید در شان این مردم و باشگاه بزرگ نبود اگر قبول دارید در اصلاح کمبود ها بکوشید و تیمی را در فصل بعد روانه میدان ها کنید که فوتبالش ارزش نگاه کردن داشته باشد .

بنده به عنوان یک هوادار صرفا ورزشی از شما خواهشمندم تا پل ار تباطی هوادار  با باشگاه را که همانا سایت رسمی آنست پویا و تعاملی نمایید تا هواداران خواسته های خود را به عوض داد زدن و پرتاب کردن اشیا در زمین در سایت باشگاه ابراز کنند . اما ازشما اتنظار داشتیم که همانند  باشگاه سپاهان  ،ورزشگاه یادگار را  از وزارت ورزش تحویل گرفته و آن را برای هوادارن مناسب سازی کنید طوری که هوادارنماها اجازه دسترسی به سنگ را در آن نداشته باشند . داشتن یک ورزشگاه اختصاصی مثل یادگار امام چیز زیادی برای این هواداران نیست . معاونت فرهنگی باشگاه باید فعالانه تر در خدمت هواداران باشد و دنبال ایده هایی ازهواداران باشد که فضای ورزشی و فرهنگی را پررنگ تر نماید و تنش های حاصل از رقابت را کمتر کند .

 هواداران  می توانند نظر خود را با رعایت  نکات اخلاقی در پایین صفحه بیان نمایند .

13 دیدگاه در “بازی ناتمام ،مقصر کیست ؟

  1. افرادی مثل شما که معلوم نیست چه منافعی را از دست داده بودید ، عده ای تماشاگر نما و عده ای مزدور قلم بدست را راه انداختید تا به زنوزی که میلیاردها پول زبان بسته اش را در راه تراکتور و دلخوشی مردم ترک ایران هزینه کرده ، توهین کنند و او را از ادامه کار دلسرد کنند ، حرف مفت زدن راحت است اماپول خرج کردن از هر کسی برنمیاد ، شماها که از قبل تراکتور دنبال نان و نوا بودید ! تراکتور را به این حال و روز انداختید ! به رسول فحاشی کردید ! کنار رفت ، به زنوزی توهین کردید دلسرد شد ؛ لطفا بجای حرافی اگر دارید پولتان را بزارید روی میز..

    1. هر موقع یک اپسیلون از تراکتور حمایت مالی و معنوی کردین آن وقت آقای زنوزی را مورد سرزنش قرار دهید. به نظر من شما همان آدم های ششگلانی هستین. که چهره های فوتبال آذربایجان را فراری می دهید…
      جوری که کریم با شخصیت و بقیه سر دو راهی خدمت به فوتبال آذربایجان قرار می گیرند…

  2. یکی از عوامل مهمی که جو استادیوم را متشنج کرد ضعف داوری بود عالیشاه همون ابتدا که اقدام به سنگ پران به سمت تماشاگران نمود بایستی از سوی داور به علت رفتار غیر ورزشی و همچنین تحریک تماشاگران از بازی اخراج میشد

  3. آنانکه سنگ اندازی میکردند،خط دهندگانشان افرادنفوذی بودندکه هیچ علاقه ای به تیم نداشتند.آنهاکه دراصل رهبران ومحرکان پرتاب اشیا بودندازقبل باخودبورزشگاه سنگ آورده بودندواین عمل برنامه ریزی شده بودوآمادگی قبلی داشتندوالادرخودورزشگاه همه جا بتنی است وسنگی وجودندارد!!!درعین حال این افرادهیچ توجهی به خواهش ساغلام وخطرات سه بر صفرشدن وخواهش وتمنای کیانی واخباری وبزرگان تیم نکردندکه این کارآنهاجای هیچ شکی نمیگذاردکه آنهابطورحتم طرفدارتراختورنبودندوبدنبال ایجادآشوب بودند.

  4. ضعف داوری آنقدر مشهود بود که تصمیم عجولانه او پس از سپری شدن ۲ ساعت بازهم تماشاگران فهیم تبریزی منتظر بودند تا بازی ادامه یابد اما این داور ضعیف و ابتدایی با عملکرد و تصمیم عجولانه بازی را نیمه تمام گذاشت در حالیکه با گذشت بیش از ۲ ساعت هم تیم میزبان وهم تماشگران فهیم نشته بودند تا تیم میهمان به زمین مسابقه بازگردند اما تیم تضعیف شده داوری در یک اقدام مبتدیانه زمین را ترک کردند چون تا قبل از ترک زمین توسط داور دو تیم منتظر ادامه بازی بودن با تقدیم احترام خاطر نشان مینماید حرکت زشت علیشاه ترابی و همچنین سعید آقایی دور از شان انسانیت بود

  5. با عرض سلام.به نظر بنده اشتباه اول را اقای زنوزی انجام دادند باید افرادی مثل نثرتی را که خاک این تیم را خورده اند را زودتر از اینها به تیم پر هوادار تراکتور می اوردند.سپس تیمی در شان و منزلت و به بزرگی پهنای اذربایجان درست میکردند تا تیم محبوب جواب شیطنتها و توهین ها رابا بازی خوب و کوبنده در مستطیل سبز میداد تا کار به جایی نرسد که امثال عالیشاه و ترابی و اقایی و بدتر از ان کریم باقری نمک نشناس و پیروانی مزدور جهت وسمت وسوی بازی را به نفع خود تمام کنند که صد البته باید با مدارک و مستندات جلوی این خیانتها را در حق تیم مظلوم تراکتور گرفت.و برای سال بعد تیمی در حد واندازه اذربایجان درست کرد.وبرای شادی دشمن باید نیروهای خودی افکارشان را در راستای موفقیت تراکتور با هم همسو کنند نه اینکه در مقابل هم صف ارایی کنند.با سپاس سیب حسین اسلام زاده از تبریز.اجرکم عندالله

  6. وقتی در بازی گسترش وپرسپولیس که عالیشا با تماشاگران درگیری لفظی داشت تنبیه میشد در بازی تراکتور هم این بی فرهنگی براه نمیانداخت.عالیشا %%%%%%%%%%% مقصر ماجراست وعمدا خواست بازی را به مخاطره بکشاند این فرد تخم شرارت کاشته وموجب شده آیندگان باالهاماز ایشان شاید بازی را ول منندوبروند با تماشاگران گلاویز هم بشوند

  7. تو یک مریض روانی هستی ، خاک بر سرت با این چرندیات مضحکت !
    بازیکنان کونی تهران به ما توهین کرده اند ، زنوزی چیکار کنه احمق بیشعور؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *