امروز یا بهتر بگوییم دیروزقبل از آغاز بازی ، هواداران به خوبی می دانستند که تیمی که این روزها در میدان فوتبال بازی خواهد کرد تیمی قابل اعتماد برای کسب نتیجه مورد پسند هواداران نخواهد بود .

با یک نظر اجمالی به سه باخت پی در پی این تیم در تبریز که بی سابقه است نشان می دهد که بازیکنان از یک فکر ناراحت و دودلی پا در میدان مسابقه می گذارند !!!!! حتی این مساله رامی شد از سخنان مربی تیم آقای چمنیان به راحتی حدس زد .

حال در درون باشگاه و حتی عقبه پشتیبانی باشگاه چه خبر است را هم می شود حدس زد که حتما خوب نیست .

 امروز تراکتور با یک بازی سراسیمه و بی برنامه دیگر ، اعتماد به نفس دیگری به یکی دیگر از حریفان اصلی خود در سرراه قهرمانی یعنی پرسپولیس داد تا نشان دهد چیزی برای ارائه به  افتخار کردن هواداران ندارد !!!!!

عادت همیشگی و بد بازیکنان ،مخصوصا بازیکنان شاخص هنوز سر جای خود پا برجاست !

به عنوان مثال نگه داشتن بیش از حد توپ و پاس دادن آن به عقب از سوی دفاع و هافبک ها به دروازه بان در این 5 بازی باز هم بیشتر شد.

عادت بازیکن و سرمربی تیم در کشیدن دریبل کشویی و عادت به سانتر بلند و بی دقت از سوی اکبر ایمانی که لااقل یکی از آنها مثمر ثمر واقع نشد نشان از بی تاکتیکی و یا بهتر بگوییم بی مسئولیتی آنها داشت .

مخصوصا ذر نیمه دوم بعد از خوردن گل ، تیم و بازیکنان تلاشی در خور و قابل توجه، برای گرفتن و بازیسازی از خود نشان نمی دادند و بازیکنان پرسپولیس با علم به این مساله چندین توپ روی دروازه تراکتور آوردند که اگر هوشیاری و رشادت اخباری ، دروازه بان تیم ، نبود ، تراکتور با نتیجه ای عجیب و غیر قابل باور از میدان خارج می شد که شاید سالها یادآوری و هضم آن برای واداران منزجر کننده می بود!!!!!!!!!!!!!

بی تعارف باید گفت که تیم امروز تراکتور یادآور کیفیت بازی محلات تبریزهم نبود ، جاییکه فقط توپ بلند و درگیری و لو دادن توپ از همه چیز بیشتر دیده می شد .

اتکا به بازی فردی بازیکنان و تکنیک آنها ، بازی گروهی و فلسفه فوتبال را به زیر سئوال برده است!!!!!!!!

 فقدان کادر فنی قوی و از آن مهم تر  نبود بازیکنان با کیفیت ، تراکتور را به تیمی پایین تر از حد مدعیان لیگ بدل کرده است  ، و اگر این  بازی ها و باخت ها ادامه دار باشد بی شک باشگاه آماج حملات اعتراضی هواداران خواهد شد چرا که شعار عیبی یوخ برای یک اشتباه و یک باخت اعتبار مصرف دارد و باخت های این گونه و حیثیتی آ ن هم در خانه  برای هوادارن متعصب تراکتور قابل هضم نخواهد بود .

 به صراحت باید گفت  این چهار بازیکن جدیدالورود تراکتور از ذوب آهن تا اینجای کار نشان داده اند که کار آیی لازم را برای قرار گرفتن در ترکیب تراکتور را ندارند و به واسطه دلالی نهادینه شده  مورد وثوق و اقبال در فوتبال ایران به تیم تراکتور قالب شده اند!!!!

 بی هیچ تعارفی باید گفت ،باریکن مدافعی  که اصول پرسینگ را بلد نیست چگونه امیری و نعمتی یا نوراللهی و یا دیاباته  را باید مهار کند!!!!!!

روی سخن با آقای چمنیان است که آیا بازی حریفان را ایشان قبل از بازی با آنها اصلا آنالیز می کنند یانه ؟

 گرفتن بازیکن پدیده و میدان ندادن به آنها چه سیاست غریبی است که کادر فنی به دنبال آنست .

امین اسدی و قنبری که به عنوان بازیکنان جانشین به میدان آمدند در 5 دقیقه چه کاری می توانند انجام دهند!!!!!

حتی قبل از آن با شگاه در مورد شکاری با مدیر عامل قبلی ذوب آهن و فعلی فولاد ماراتن جدال را بر سر اور به راه انداخت اما هیچگاه فرصت خودنمایی به این بازین داده نشد !

اما در بعد فنی بازی باز هم اشکال در فاصله داشتن بازیکنان از هم و اجبار برای ارسال توپ های بلند بود ک به دفعات لو می رفت و این بار بر خلاف گذشته مخصوصا در نیمه دوم تلاش آن چنانی برای باز پس گیری توپ دیده نمی شد !

 احسان حاج صفی و مخصوصا عباس زاده که در بازیهای قبلی بازیکنان شاخص و پرتلاشی نشان می دادند در این بازی ، انگار دچار افسردگی بودند و در دقایقی  از باز ی مثلا در دقیقه 74و 77 عباس زاده با نا امیدی و بی هدف به توپ ضربه می زدند .

دفاع از هم گسیخته و خواب آلود چنان از پشت سرش غافل بود، که به ناگاه متوجه شد سید جلال حسینی هم برای ضربه زدن جلو کشیده است !!!!

 به قول آقای ابراهیمی کارشناس فوتبال شبکه سهند ، گویا این تیم برنامه ای برای بازگشت پس از دریافت گل ندارد و فکر می کند حالا که عقب افتاده کارش تمام است !!!! و این دقیقا بدترین نتیجه ایست که یک تیم می تواند در زمین به آن برسد .

 

اما از حق هم نگذریم که امروز داوری آقای سید علی ، تابلوترین داوری به نفع پرسپولیس رادر طول تاریخ لیگ برتر  به نمایش گذاشت ، تا نشان دهدچقدر  غرض ورزی  یا حداقل بگوییم اشتباهات یک داور ، در برهم خوردن تعادل و توازن تاکتیکی و روانی بازی، می تواند نقش داشته باشد !!!

به جرات میتوان گفت که در 95 درصد در گیری ها تا قبل از به ثمر رسیدن گل پرسپولیس، ایشان صحنه ها را به نفع مهمان سوت زدند و بارها ضربه ایستگاهی گرفتند ،تا اطاعت امرشان را به فدراسیون محترم و سفارشات ایشان نشان دهند !!!!!!!!!!

من به عنوان یک هوادار، عاجزانه تمنا و اصرار دارم  که قبل از آنالیز بازی تیم خودی ، آنالیز بازی  آقای سید علی  به نفع پرسپولیس  و به عنوان یار دوازدهم این تیم ، را به کمیته داوران نشان دهند تا خودشان در باره این داوری قضاوت کنند!

البته اگر بازی های تراکتور را ضبط کرده و برای تیم و باشگاه نگه می دارند !!!!!!!

بدبختی این روزهای تراکتور از حیث سرمربی و کادر فنی و بازیکن نیست ، و این تیم به روایت سنت دیرین، باید با داوری های مغرضانه و سفارشی هم دست و پنجه نرم کند و از همه مهم تر به سکوت مدیریت و مالک باشگاه در قبال این نابسامانی ها عادت کند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

چه کسی باید به داد هواداران تراکتور برسد ؟

چه کسی باید جوابگوی حیثیت ماشین سازی باشد ؟

آیا این باخت ها افتخار دارد ؟

تراکتور با این بازی ها و با این بازیکنان به مصاف حریفان آسیای خواهد رفت ؟

سئوال اینست .

هواداران منتظر پاسخ هستند تا لاقل بیانیه عذر خواهی باشگاه را از بابت این نتایج بشنوند حداقل از آن سایت رسمی اش که از سه ماه پیش ، کسی جدولش را تغییر نداده است !!!!!!

ویدیوی بازی تراکتور 0 پرسپولیس 1

 تبریز ورزشگاه یادگار امام 16 بهمن 1366

 

1 دیدگاه در “تراکتور تیمی سردر گم در فضای زمین و آسمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *