محمد رضا اخباری

دیروز در سومین مصاف فصل تراکتور با رقیب دیرینه تهرانی یعنی پرسپولیس سومین باخت تراکتور به ثبت رسید تا در عمل ثابت شود هر چه پرسپولیس داشت و از آن اسنفاده کرد ما نداشتیم . اما نکته تامل برانگیز اینجاست که سرمربی کار کشته و رزومه داری چون فیروز کریمی اصول اولیه مربیگری را در زمین و ذهن بازیکنان رعایت نکرد .

 با یک نگاه ساده از اول بازی تا پایان نیمه اول می شد فهمید که تراکتور برای کسب تساوی از این دیدار به میدان آمده و با دفاع فشرده و اتوبوسی سعی در دفع حملات و گرفتن فضاها از حریف دارد . اما در این راه بازیکنان در پرس  حریف و گرفتن فضاها از بازیکنان چالاک پرسپولیس عملا ناموفق بودند و اگر عکس العمل ها و خروج های به جا و موفق اخباری نبود در همان نیمه اول کار تراکتور با 3 گل به نفع حریف تمام شده بود .

اما در نیمه دوم بازیکنان تراکتور بر روی یک ضد حمله و تیزهوشی سامان نریمان جهان و فرصت طلبی و حضور به موقع بابایی دروازه حریف را بر خلاف جریان باز گشودند تا تراکتور با روحیه ه ای بهتر مسابقه را ادامه دهد .

اما از آنجایی که بازیکنان در خط دفاعی اعتماد به نفس کافی نداشتند و بر روی هر حمله حریف دچار دستپاچگی و غافلگیری می شدند سه بار دورازه خود را گشوده دیدند تا مصافی که می توانست با تساوی ارزشمندی به پایان برسد با شکست سوم برابر این حریف قدرتمند به پایان رسید .

 در اینکه حتی نیمکت پرسپولیس از لحاظ کیفی از خود بازیکنان فیکس داخل زمین تراکتور سرتر بودند حرفی نیست اما ، گارد بازنده گرفتن بازیکنان از اول بازی  نشان از کار غلط سرمربی تیم در رعایت موارد روحی و روانی در آماده سازی با حریف بود .

به خوبی مشهود بود که بازیکنان در مصاف تک به تک دچار اشتباه می شدند و تمامی نبرد ها در نیمه اول و بیشتر آنها در نیمه دوم به نفع حریف رقم خورد . فریادها ی کر کننده و مزاحمت برانگیز خود فیروز کریمی و دستیارانش که با توهین هم همراه بود ، تمرکز بازیکنان را به کلی از بین برده برد .

کریمی با خطاب قرار دادن بازیکنان با الفاظی چون ” بازیکن احمق و هافبک بی عرضه ” توانایی بازیکنان و اعتماد به نفس آنها را عملا بدون اینکه خود متوجه آن باشد از بین برد تا تیم حریف یقه گیری برای پرسپولیس نباشد .

در اواخر مسابقه هم یکی از دستیاران وی که صدایش از گیرنده های تلویزیونی به صراحت به گوش رسید با جملا ناصحیحی چون” بی عرضه ها تف به غیرت تان ، دارند تو زمین راه میروند”  کار نادرست کریمی را تکمیل کردند .

 در این رهگذر آنچه پیداست اینست که کریمی فضای بازی را با مسابقه ستاره ساز شبکه 3 تلویزیون عمل اشتباه گرفته بود و گویا غافل از این بود که تمامی یا اکثر این بازیکنان ، سالها در لیگ برتر توپ زده بودند و برخورد این چنینی با بازیکنان ، شخصیت و روحیه جنگندگی آنها را از بین می برد .  بله این تیم در یک فصل 4 سرمربی به خود دیده و بازیکنان با هر بار تعویض سرمربی با تاکتیک ها و شیوه تمرین متفاوتی رو به رو شده و تحمل کرده اند ولی این خود دلیل نمی شود که برای دیکته کردن نظرات شخصی فنی در طول مسابقه آنها را تحت فشار بگذاریم و چهره منجی از خود به نمایش بگذاریم .

 عصبانیت ،خود خواهی و توهین های های خطیبی به بازیکنان و بی مبالاتی های وی  فاکتورهایی بودند که کریمی نیز آنهار ار ازخود بروز داد تا نشان دهد او این  هم روزها به دلیل دوری از گود مربی به روزی نیست .

فی الحال به پایان لیگ رسیده ایم و در گام آخر تراکتور باید در تبریز به مصاف سایپای در معرض سقوط برود که کار سختی را درپیش دارد و در کسب سهمیه باید منتظر شرایط ونتایج حریفان دیگر هم باشد . جایی که شانس گل گهر و فولاد از تراکتور بیشتر است .

به امید کسب پیروزی و کسب سهمیه

 انشاالله

 

7 دیدگاه در “با احترام به فیروز خان این کوچینگ زیادحرفه ای نبود

  1. سلام مشگل اصلی تراختورنداشتن مدیریت ثابت هست مدیرثابت سرمربی ثابت بهاء به بازیکنان جوان وبومی وضمناتیم های پایه توجه خیلی بیشتری شودبرای اینده تیم /امیدوارم ازالان بدون شعاردادن فکری اساسی برای فصل بعدبکنند

  2. با سلام دوباره
    والله اگه تراکتور رو بدن به منی که فوتبالی هم نیستم پنج ساله تراکتور رو تیمی مثل سپاهان و پرسپولیس یا حتی بهتر هم تحویل میدم من نمیدونم اینا بخصوص آقای زنوزی (با احترام تمام)اینهمه پول الکی خرج میکنن و آخرشم هیچی به هیچی.بازی های تیم رو که نگاه میکنی کاملا مشخصه تیم مشکل داره و انگار توی تیم چند دستگی و جنگ داخلی هست و همه این نتایج حاصل نبوغ فردی بازیکنان هست خواهش میکنم کاری برای تراکتور بکنین با تشکر

  3. واقعا هنوز فکر میکنید پرطرفدارترین تیم آسیا هستید؟
    توهمات خرگونه شما تبریزیا مستدام باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *