امروز یکشنبه 26 بهمن 99 یک بازی در تهران برگزار شد که با نتیجه خوب تراکتور توانست حریف خود سایپا راشکست دهد . در این مقال نگاهی می اندازیم به این بازی و بازی دیروز ماشین در برابر تیم مدعی نفت که آن هم با پیروزی به نفع نیم تبریزی به پایان رسید .

 در بازی امروز به نظر می رسید که یاران تراکتور از لحاظ بدنی آن شادابی لازم را ندارند و در یک غافلگیری در دقایق نخست و با اشتباه هافبک خودی و نفوذ مهاج حریف و البته با خطا روی دفاع تراکتور حریف به گل رسید که با اعتراض بازیکنان و کادر فنی تراکتور روبرو شد ولی در نهایت داور گل را قبول کرد!

داور بازی پس از پایان بازی مدعی شده است که اگر کارشناسان همگی گفتند که صحنه گل خطا بوده باشد من داوری را کنار می گذارم و باید منتظر ماند و دید اگر این گفته  یعنی خطا بودن گل ثابت شود ، ایشان جسارت و شرافت لازم برای عمل به قول شان را خواهند داشت؟! کارشناسی داوری راببینیم :

 

بازی فیزیکی و درگیرانه دوتیم و سوت زدن های مغرضانه، امروز هم کماکان ادامه داشت تا در دقایق اضافی نیمه اول تراکتور با تیزهوشی اشکان و فرصت طلبی دفاع جلو کشیده تراکتور یعنی خانزاده گلی شبیه گل پرسپولیس به تراکتور و البته زیباتر و فنی تر زده شود .

در ادامه همین حملات و جنگندگی بازیکنان پشت هیجده قدم حریف توپ در مقابل پای بوحمدان افتاد و او با شوتی سرکش و مهار ناشدنی یکی از زیباترین گل های نیم فصل اول را برای تراکتور زد تا دوتیم با پیروزی تراکتور به رختکن بروند .

البته بازی مسئولانه و زیبای سایر بازیکنان و همدلی آنها برای برد و کنترل بازی در نیمه دوم مهم ترین عامل برای کنترل بازی و نگه داشتن نتیجه بود.

 در این بازی داور علاوه بر گل مردود سایپا یک پنالتی هم به نفع تراکتور نگرفت و به حاج صفی هم کارت زرد نشان داد تا نشان دهد این داور هم مثل دیگر داوران برای در آوردن و زمین زدن تراکتور کما کان برنامه دارند و دست بردار هم نیستند .

 شایسته است باشگاه تمامی بازی هار ضبط کرده و آنها را با دقت آنالیز کند . در بازی دیگر امروز پرسپولیس با یک گل آفساید به رده دوم جدول صعود کرد تا نشان دهد داوری به نفع یک تیم چقدر در قهرمانی و روحیه گرفت آنها تاثیر دارد .

البته شاید گفته شود  تیمی که عزمش قهرمانی است  چرا باید به داوری ها فکر کند ، باید بگوییم که در زمین فوتبال یکی از پارامترها که خارج از کنترل یک تیم است داوری است که برای مهار این ناداوری تیم بایستی بگونه ای بسته شود تا مالک توپ و میدان باشد و در زمین خودی اقدام به بازی نکند و دچار غافلگیری هم نشودو اگر غافلگیر شد و گلی هم دریافت کرد بازی را رها نکرده و رو  به بازی مستقیم و احساسی و سانترهای بی هدف نیاورد .

 باز ی احساسی و  بی برنامه برای یک تیم بزرگ ترین سم است و یک تیم بالنده و باهدف و قوی  ،برای میزان دوندگی تیم خود در هر 10 دقیق بازی برنامه داردو دوندگی بی هدف تیم را خسته می کند  . امروز بازی با تمرکز و خونسردانه تراکتوریها در نیمه دوم حریف آماده و جوانش را عصبی کرد و آنها نتوانستند بازی خودشان را انجام دهند .

تیم سایپا با بازی حساب شده در مقابل استقلال یکی از باخت های این تیم تهرانی را در چند بازی پیش رقم زده بود .  اما اشتباهاتی نیز در باز یبه چشم می خورد که کماکان در تیم وجود دارد اصرار بر تکروی و حمل توپ باعث لو رفتن و ضد حمله از سوی حریف می شود و دویدن انفرادی بازیکنان باعث هدر رفتن انرژی تهاجمی و توان آنها در طول بازی خواهد شد .

اما در بازی دیروز هم ماشین سازی هم با یک بازی حساب شده توانست بازی را در دقایق پایانی به نفع خود تمام کند . نکته ای که در این میان بنظر میرسد یگوییم پتانسیل این تیم است که با اضافه کردن 4 تا 5 بازیکن در حد فصل قبل این تیم می تواند حرف های خوبی برای گفتن داشته باشد . وسر مربی جوان این تیم ، آقای اخباری  استعداد خوبی در زمینه مربیگری دارد و درصورت ادامه کار با چند بازیکن بهتر نتایج خوبی در نیم فصل دوم خواهد گرفت

 انشاالله

 

 

2 دیدگاه در “هفته کاملا برد برای تراکتور و ماشین با تکیه بر کنترل بازی

  1. من با شما کاملا مخالفم هر دو تیم برنده شدند و ما خوشحال شدیم اما هیچکدام در حد برنده نبودند وقتی ما حتی نمیتوانیم 4پاس خوب رو به جلو بدهیم چرا بایستی برای قهرمانی اماده باشیم – من 40 سال است طرفدار تراکتو رهستم اما واقعیتها را میبینم تراکتور فاقد یک تیم خوب فنی است فاقد بازیکنان با انگیزه است تمرین مناسبی ندارند برنامه مشخصی ندارند – آمادگی بدنی ندارند – آمادگی ذهنی ندارند – استرس سراسر وجود بازیکنان و کادر فنی را فرا گرفته است علوه بر اینها مسایل حاشیه ای مانند نا داوری هم وجود دارند
    چاره چیست ؟ یک خانه تکانی بزرگ – همه کادر فنی بیرون – بازیکنان به درد نخور و بی انگیزه بیرون (حتی اگر دژاگه باشد) ، بکارگیری کادر فنی کاربلد، جذب بازیکنان با کیفیت و متعصب، حمایت قاطع مدیریت، حضور فعال در رسانه ها و مطبوعات و پیگیری حق و حقوق پایماب شده تراکتور
    اگر چنین کردیم میتوانیم در آسیا آبروداری کنیم و سال بعد مدعی قهرمانی باشیم غیر از این همین است . شانسی ببیرم مانند بازی با گل گهر و یا شانسی ببازیم و یا مساوی کنیم

  2. من هم با نظر سیمک موافقم از اولین سالهای تشکیل تراکتور با حاج رشیدی ها و فروغیها و سلیمیها طرفدار این تیم بوده ام و بازیهای خوب آنها را در جام تخت جمشید در ورزشگاه ها دیده ام ولی در چند سال اخیر بغیر از زمان تونی و نسبتا کمالوند شاهد بازیهای خوبی نبوده ام و در بیشتر بازیها با شانس و اقبال بلند پیروز شده ایم در بازی دیروز هم دو گلی که به ثمر رسید نتیجه برنامه و تاکتیک نبود وکم بودن سرعت بازی و پاسهای اشتبان و سوتی های مدافعان و هافبکها نزدیک بود تا باخت دیگری راهم تجربه کنیم بازیکنا کند و پر اشتباه هستند و در مواقعی تیم به نظر 9 نفره بازی میکند هر چه سریعتر باید جانشینان شایسته ای برای افراد به درد نخور تدارک شود تا در آسیا مضحکه تیمهای عربی نشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *