پس از چندین روز جنجال و کشمکش بالاخره باختی را که دشمنان و حریفان تراکتور انتظارش را می کشیدند، محقق شد ،تا سپاهان به راحتی آب خوردن با یک بازی کاملا برتر ، نتیجه را با  کسب هزارمین امتیازش در لیگ برترو البته صدرنشینی در نیم فصل به پایان ببرد و جشن بگیرد .

در چرایی اتفاقات یک هفته اخیر گمانه زنی های بسیاری مطرح است ،اما تبریز توپچی قویا براین اعتقاد است که ما بشتر به جهل ، خودخواهی ، غفلت  و اشتباهات فاحش  و عوامل منفی دیگری از طرف خودمان ،باختیم تا قدرت حریف .

همه چیز با کلید واژه حاج صفی آغاز شد . مدیر عامل روباه صفت سپاهان که از همه عوامل در کیش و مات کردن تراکتور به خوبی آگاه بود با طرح اینکه  “ما حاج صفی را می خواهیم و او از اول هم مال مابود ” جرقه اتفاقات را یک ماهی بودکه به طور مستمر زده بود تا این بازیکن کاملا در رادار سپاهان قرار گیرد !

از سوی دیگر با نقطه ضعف مدیران تیم که برای تعدیل مخارج تیم قرار داد سنگین حاج صفی را بهانه کرده بودند دلیل لازم را برای حاج صفی جور کردند تا بگوید اگر بار گران هستیم رفتیم و با پرداخت حق ترانسفر خود به باشگاه از این تیم جدا شود !

قبل از این اتفاق ، هواداران به شدت مخالف و نگران جدایی حاج صفی بودند و حاج صفی نیز بهانه ای قوی برای جدایی نیافته بود تا اینکه  گفته می شود  این بازیکن موقع تعویض ابراز ناراحتی کرده تا خطیبی را عصبانی کند و او هم با لحن تند از قیافه گرفتن حاج صفی ایراد لازم را بگیرد و به نیمکت نشینی تهدیدش کند !

فسخ یک طرفه حاج صفی که اتفاق افتاد سونامی نارضایتی و فسخ بعضی بازیکنان هم به راه افتاد و شایع شد که به زودی دو کاپیتان محبوب تراکتوری ها هم به همان دلیل سنگینی قرارداد و پرداخت کم درصد قرار دادشان خواهان فسخ قرار داد شان با تراکتور شده اند!

این عامل و محتملا شایعه سازی دلال معلوم الحال تراکتور ( که من از آوردن اسمش بیزارم ) مبنی بر نپرداختن حق و حقوق سایر بازیکنان هم آبی بود بر آتش تا یکی دو بازیکن دیگر از جمله تیموری هم ساز جدایی کوک کنند !

قبل از حاج صفی ، سعید مهری هم با بی مهری خودش وبی مبالاتی عوامل باشگاه از تیم جدا شد تا شایعه کمی پرداختی ها با جو سازی و فضا سازی رسانه هاو خبرگزاری های پایتخت ، تقویت و باور پذیرتر شود و بحث رفتن اشکان به استقلال هم قوت یافته و بر نگرانی و استرس بازیکنان و هواداران دامن زده شود !!!

این مجموعه عوامل دست به دست هم دادند تا تیم در آستانه دیدار با سپاهان دچار بحران روحی و مدیریتی خطرناک  شده و درمعرض یک تیم پاشی کامل قرار بگیرد و تکذیبهای ناشیانه باشگاه کار گر نباشد تا زمانیکه خود خطیبی با انتشار عکس و مطلبی با کاپیتان ها در وبسایت رسمی به شایعات پایان دهد !

نا گفته پیداست که این بی هنرهای بی نظیر از سوی هیئت مدیره یا مدیر عامل یا هر جای دیگری ناشی شده باشد طبیعی بود که شاکله و تفکر تیم را از هم بپاشد و یک تیم کاملا گیج و سر در گم مقابل تیمی رهوار،آماده  و سرحال و تاکتیکی که دست بر قضا ،بازی اصلی را قبل از شروع رسمی بازی آغاز کرده بود ، ببازد !!!!!!!!!!!!!!

 در اینکه ما خودمان مقصریم شکی نیست . اما در خود بازی هم احسان حاج صفی نشان داد که ماهیگیر قابلی است و انگیزه ای را که در سپاهان برای بازی کردن نشان داد، در این چند ماه از خود بروز نداده بود !  و گل اول بازی  هم با سانتر بسیار دقیق و مهندسی شده وی روی ضربه سر شهباززاده به ثمر رسید .

شهباززاده که اصالتا اردبیلی است و می توانست برای سربلندی آذربایجان همانند حاج صفی خواستار جدایی شود ،برخلاف او آینده حرفه ای خود را به تیم زادگاهش ترجیح داد و با عناد وجدیت خاصی گل برتر ی سپاهان را هم زدکه صد البته برای یک بازیکن حرفه ای قابل تحسین است  !

شایان توجه است که هیچ بازیکنی در لیگ برتر به اندازه شهباززاده به تراکتور گل نزده ! و البته سپاهان  هم هیچ تیمی را به اندازه تراکتور نبرده است .

اما باز هم برمی گردیم به بازی داخل زمین . خطیبی با بیرون گذاشتن شجاعی و بازی دادن به فخرالدینی و قادری و اتخاذ بدترین تاکتیک ممکن عملا وسط زمین را به سپاهان تقدیم کرد !

حرکات کند بازیکنان نشان از خستگی و بی انگیزگی یا ترس از مقابل حریف داشت !به عبارت دیگر بازیکنان قبل از بازی روحیه لازم برای هماوردی را از دست داده بودند .

بازیکنان سپاهان به راحتی با پاسکاری از شکاف فضاهای بین بازیکنان تراکتور بارها و بارها به راحتی گذشتند و خود را در موقعیت گلزنی قرار  دادند و بازیکنان تراکتور مثل افراد مست روی زمین تلو تلو خوردند ،تا صحنه هایی طنز از یک تیم مدعی قهرمانی به نمایش در آید !

بازی دادن به رزاق پور که حتی مرکب روی کاغذ قرار دادش خشک نشده بود یا کوکبی که او هم یکی دو روز پیش با تیم قرار دادبسته و با تیم تمرین خاصی انجام نداده بود برناهماهنگی و ضعف تاکتیکی تیم افزوده بود !!

نفوذهای ناشیانه و تک روی های ایمانی ، فخرالدینی و تیکدری و عدم پاسکاری درست در زمین یا کنترل نامناسب توپ از جانب این سه نفر بارها توپ را به بازیکنان سپاهان تقدیم کرد تا سوار بر بازی شده و اراده خود را به تیم تراکتور تحمیل کنند !!!

اما کار ایمانی هم که به فاصله دو دقیقه تیم را خلع سلاح و ده نفره کرد شاهکار خود خواهی و بی توجهی یک بازیکن بود که ، به نمایش در آمد !

او که در میانه میدان تمرکز لازم را نداشت و سنگین نشان میداد بارها به دلیل نگه داری بیش از حد توپ و چرخیدن دور خودش توپ را لو داد و مجبور به خطا شد و کارت زرد گرفت اما به عوض احتیاط ، با سیلی آن هم جلوی چشم داور، دوباره خطای غیر ورزشی انجام داد تا اخراج شود !

بعد از اخراج ایمانی ،بازیکنان کمی به خودشان آمده و با یک یورش هماهنگ و سریع، سامان نریمان جهان با خطای نور افکن در محوطه جریمه حریف سرنگون شد و تراکتور صاحب یک پنالتی شد ،که این بار هم اشتباه سرمربی در دادن پنالتی به بابایی، همان بازیکنی که که دوبار در ریباند پنالتی در نیم فصل اول ،به این دروازه بان گل زده بود ، باعث شد تا فرصت مساوی در زمین حریف از دست برود !

تیم خسته و بی انگیزه تراکتور که با پرس منطقه ای و منطقی بازیکنان حرفه ای سپاهان ، پر اشتباه  و کلافه نشان می داد در چند موقعیت ، نزدیک بود که به سرنوشت تیم سابق خطیبی یعنی آلومینیوم اراک دچار شوند که به لطف خداو با بی دقتی مهاجمان  حریف ، خطر از بیخ گوش تراکتور جست تا گل دوم با غفلت خانزاده و تیموری و عدم برگشت و پرس دیگر بازیکنان ، با شوتی سهمگین از پشت هجده قدم تراکتور به نفع سپاهان زده شود !!!

در این بازی به غیر از یکی دو مورد مهار و خروج خوب ، اخباری هم نشان داد که آماده نیست و روی هردوگل اشتباهاتی کرد و البته در یک غافلگیری و پاس روبه عقب  هم ،نزدیک بود پاس گلی مشابه  به  پاس گل بازی نفت مسجد سلیمان به مهاجمان سپاهان تقدیم کند که به خیر گذشت و توپ قبل از رسیدن وی اوت شد !!!

خطیبی هم با کامل کردن پازل اشتباهات مدیریتی ، فوتبالی ، تاکتیکی و فردی و همه جانبه باشگاه ، تیم و خودش ، کارت قرمز گرفت تا بازی بی کیفیت تیمش و اشتباهات خودش را با فرافکنی به گردن داور بیندازد و از بازی بعدی در لیگ محروم شود !

 حال شما می توانید با شمردن علامت های تعجب  قرمز ،به این نتیجه برسید که تراکتور به سپاهان باخت یا به اشتباهات و غفلت ها و ناکارآمدی عوامل دست اندر کار خودش ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!

آیا از اشتباهات درس خواهیم گرفت یا بازهم  همان اشتباهات بچگانه را تکرار خواهیم کرد؟!

 همه خوانندگان از هواداران عزیز تا خود خطیبی و عوامل باشگاه  می توانند قضاوت کنند و نظر بدهند البته اگر قابل دانستند !!!!!!.

7 دیدگاه در “سپاهان تیم بسیار خوبی بود اما همه می دانند ما به تفکر و مدیریت غلط خودمان باختیم !

  1. بلی در روزی که تیم چغر سپاهان با آرامش و آسایش توانست حاجی صفی کم کار در تراکتور و مصمم در سپاهان را به خدمت بگیرد و در آخرین روزهای سال شکست سختی را به تراکتور تحمیل و کام هواداران پر طرفدارترین تیم آسیا را تلخ کند .به جرات می توان گفت که تیم تراکتور هیچ برنامه و هدفی را دنبال نمی کرد و تک تک بازیکنان توانای یک پاس صحیح را هم نداشتند .دژاگه و ایمانی و همه بازیکنان و خصوصا فخرالدینی و تیکدری و رزاق پور و آن کوچولوی پسر همه و همه غلط و بدون هماهنگی و بی رمق بازی می کردند .

  2. از دست دادن مهری و حاج صفی عدم جذب هافبک های دفاعی مانند کیانی و فرشید باقری و عدم جذب محمد دانشگر و محمد انصاری در دفاع وسط و استفاده از بوحمدان در دفاع وسط که سابقا نشان داده بود که در هافبک دفاعی هم کارایی لازم رو نداره چه برسه به پست غیر تخصصیش در کنار جذب بازیکنانی مانند رزاق پور و کوکبی که هیچ نیازی به حضور آنها نبود با وجود اینهمه هافبک نشان از ضعف کادرفنی داره البته در این شکی نیست که تیرختور از ابتدای فصل و نیم فصل دوم بسیار بد بسته شده و تیرختور هیچگاه با بازیکنانی مانند خرم الحسینی و قادری صیاد کوکبی بوحمدان خانزاده فخرالدینی دستش به پانصد کیلومتری جام هم نخواهد رسید اما اگر کادرفنی به خودشون بیان برای باقیمانده سه سهمیه حداقل دو هافبک دفاعی و یک مدافع وسط بگیرن و لیست تیم رو از بعضی بازیکن های ناکارآمد خالی کنن میشه کمی به آینده تیم امیدوار بود اگر دفاع وسط و هافبک دفاعی جذب نشه مطمعنا در آسیا آبروریزی بزرگی خواهد شد

  3. با دیدگاه شما کلا موافق میباشم عمل کرد ایمانی غیر حرفه ای بود و بد تر از ان عصبانی شدن اقای خطیبی موردی نداشت بازیکن خودش و عمل خودش باعث باخت تیم شد عوض اینکه به تیم روحیه بدهند باعث خرابی اعصاب بازیکنان گردیدند بهتر است واقع بین باشند اقای ایمانی هم کار و بلای فروزان را بر سر تیم اورد حالا اقای زنوزی و هوادار ها چه خاکی بر سر کنند .. هردم از این باغ بری میرسد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *