10 بازی از شروع لیگ برتر در فصل جدید گذشت .

و این اولین مطلبی است که نگارنده در پی گذر از مشکلات خود و باور به این که دیگر باید نوشت شروع به نوشتن می کند .

10 بازی گذشت اما چه برد چه باخت و چه مساوی و  نمایش های ضعیف تاکتیکی به طور کلی اعصاب هواداران تراکتور را به هم ریخته است و بی تعارف باید گفت که باز باشگاه و ضعف آن در اول فصل و اهمال و تاخیر در معرفی سرمربی باعث شد تا بازیکنانی سرخود از طرف عوامل ناشناس در باشگاه جذب شوند که از لحاظ کیفی در حد یک تیم متوسط هم نیستند چه برسد به کلاس یک تیم مدعی قهرمانی مثل تراکتور ! امروز تیم با 4 گل مغلوب شانس سوم قهرمانی یعنی سپاهان اصفهان شد !!!

اسامی جذب شده خود گویا و گواه عملکرد باشگاه در این زمینه است . علیرغم در خواست و اصرار  هواداران در نگه داشتن ساغلام ، باشگاه و هیئت مدیره پس از کش و قوسی مبهم اعلام کرد که با ساغلام به توافق نهایی نرسیده و پروسه مبهم دیگری برای انتخاب سرمربی جدید کلید خورد .

هر روز یک اسم مطرح   و بالاخره بردیف با سابقه برد بارسلونا و بایرن مونیخ رونمایی شد . اما این سرمربی با یک لیست پرشده از بازیکنان بی کیفیت مواجه شد و بازیکنانی که دوماه روی مذاکره و جذب آنهامانور داده شد ولی از جذب آنها خبری نشد .

کریم انصاریفرد ،سعید عزت الهی  و دوسه بازیکن دیگر مایه سرگرمی باشگاه برای هواداران شد و در نهایت جذب آنها هم به نتیجه ای نرسید !

شاید بودجه سالانه برای جذب بازیکن اجازه این کار را نمی داد و یا هر دلیل دیگر که باعث شد بازیکن سرشناس و روی فرمی که در بورس مارکت فوتبال باشد جذب تیم نشود که صد البته هردلیلی برای ناتوانی دراین امر برای هوادار طالب قهرمانی قابل قبول نیست !!!

البته خیل بازیکنان گمنام و بی تجربه این مژده را می داد که تیم در بحث تاکتیکی و تکنیکی کارآیی لازم را ارائه نکند که امروز با این نتیجه سنگین شکست در برابر سپاهان از دروازه بان تاخط حمله این امر هم به اثبات برسد که نتیجه گیری اتفاقی نیست و هر گردی گردو نیست و از آب نمیشود کره گرفت !!!!!!!

البته این پایان ماجرا در شیرین کاری های باشگاه و هیئت مدیره محترم نبود و در چرخشی غیر منتظره و بی دلیل ، بهتاج بازنشسته جایگزین سهرابی جوان گردید تا تجارب 40 ساله خود در ورزش  را در این باشگاه  به اثبات برساند!!!

  در هرحال با نگاهی اجمالی به عملکرد و رویکرد باشگاه بنظر نمی رسد که تشکیلات باشگاه در مسیری سالم از لحاظ مدیریتی و فنی قرار داشته باشد و اینها همه به هیئت مدیره ضعیف آن بر میگردد که با تصمیمات خلق الساعه و گرایشات باندی در انتخاب مدیرعامل وبه تبع آن سرمربی، تیم و هوادارنش را دچار سرگیجه و بی اعصابی نموده است .اما در نهایت سخن پایانی با شخص آقای زنوزی است :

ای هوادار بزرگ و محترم چه زمانی  پیشوند “اقتصادی” را از عنوان باشگاه بر می دارید ؟ هوادار تفاوت همه چیز را می داند و می بیند و می فهمد . بازیکن بی کیفیت و ارزان نه به درد افتخار آفرینی تیم و هوادارانش می خورد و نه بر اعتبار و آبروی تیم داری شما خواهد افزود .

هوادار حق دار د نظر بدهد و عصبانی باشد ولی توهین دردی را دوا نمی کند .

نظرمی دهم چون تیمم را دوست دارم .

4 دیدگاه در “برد یا باخت ،این تیم فوتبال استاندارد ارائه نمی کند

  1. از اینکه اگه میتونستن ساغلام رو نگهدارن و بازیکن های فعلی رو در اختیار ساغلام بگذارن ( بازیکن های جذب شده اکثراً بهترین هستن بجز یک دو مورد مثل گوستاوو ک عملاً بعد از 10 هفته چیزی ازش ندیدیم و دروازه بان دوم تیم ک امروز بازی کرد اصلاً در حد لیگ برتر نیست ، در عین حال آقای بردیف با اینکه سرمربی بزرگی هستن و تیم نسبتاً خوبی هم ساختن باید از یه کمک مربی بادانش ایرانی و دلسوز تراکتور که کم هم نیستن استفاده مینمود ، چه خوب میشد حمیدمطهری یا در حد حمیدخان جذب میشدن حیف دیرشده و تیم دارن ، محمدنصرتی یا آقای کاظم محمودی ک از جنس تراکتورن و عاشق تیم هستن میتونن کمک کنن ، ما میتونیم آقای بردیف رو دوسه سالی نگهداریم و درکنارش امثال ممدنصرتی پرورش داده بشن تا برای سالیان آتی، سرمربی جوون ، داخلی ، ارزون تر و با انگیزه داشته باشیم و نگران سرمربی بعدی نباشیم و یه ثبات 5 ساله در مربیگری داشته باشیم و از همه مهمتر روحیات و خصوصیات بازیکن ها و هواداران رو میدونن چون با این تیم زندگی کردن دلیل اش هم واضحه ک الآن علم فوتبال پیشرفت کرده و جوون ها انگیزه زیادی دارن و اکثر تیم ها مربی جوان جذب میکنن ، از بازی امروز جلوی سپاهان بگذریم چون اشتباهات چینشی تراکتور مرگبار و آماتور بود ، از بازی های بعد آقای بردیف باید جلوی سه دفاع از (بین صفاهادی یا حاج مهدی کیانی یکیشون) و رضا اسدی همزمان استفاده کنه و رضا در حملات اضافه بشه ، آریاکیا در سمت راست و هاشم نژاد در سمت چپ ، بازیساز آلواز و وینگر کاوه رضایی چه از لحاظ فیزیکی ، سرعت و دوندگی ،چه از لحاظ سرزنی و توپ گیری و پاس دهی یه سر و گردن بالاتر از گوستاوو هست حتی در بازی مستقیم بلحاظ بلندی قدش میتونه بلن شه توپ رو بصابونه و نوک حمله هم عباس زاده ، این ترکیب یه ترکیب هجومی عالی میتونه باشه و وسط زمین مال تراکتور بشه تو کل بازی های لیگ ، ضمناً آقای بردیف به بازیکن ها انرژی بده از دقیقه یک تا 90 صاحب توپ و مالکیت باشه و با پاسکاری های زیاد بدنبال گلزنی باشه ، تراکتور بازیکن های باکیفیتی داره ، همین ترکیب باخت 80% تیم های رقیب لیگ رو تضمین میکنه با بیشتر از 2 گل در هر بازی ، ضمناً دفاع تیمیمون هم خوب میشه ، با این ترکیب از تمام خطوط میتونیم برای به ثمر رسوندن گل تلاش کنیم ، از جناحین ، عمق ، ضربات ایستگاهی و حتی بازی مستقیم ، منتظر نمونیم اول گل نخوریم بعدش بزنیم ، ابزارشو داریم همه تیم ها باید تحت تأثیر تیم ما قرار بگیرن و تاکتیکمون رو بهشون دیکته کنیم ، نیمه دوم جلوی سپاهان با اینکه 10 نفره بودیم پاسکاریمون نسبتاً بهتر شد ، هاشم نژاد بخوبی توپ رو نگهمیداشت همچنین کاوه رضایی، دوبازی با این ترکیب بازی کنیم اگه نبردیم ؟ بشرطی ک تو تمرینات هم کارهای ترکیبی و پاسکاری و طراحی حملات مختلف داشته باشیم تا حریفان نتونن مقاومت کنن ، عرض کردم این تیم توانایی اجرای بیشتر تاکتیک هارو داره ، پاس در عمق و سانتر از جناحین و به توپ سرعت دادن با حوصله ، ما وقتی تو باکس عباس زاده رو داریم انگار لواندسکی رو داریم ک توپ برسونی گل میزنه

    1. البته اینکه می فرماییید بازیکنان با کیفتی داریم روی هرفته به شوخی شبیه تراست . وقتی به هافبک و دفاع و حتی حمله نگاه می کنیم در هر خط یک بازیکن استاندارد داریم نه بیشتر .نتایج تیم بیشتر مدیون آلوز، اخباری ، عباسزاده ، گوستاوو و تاحدودی رضا اسدی است . بقیه هم در رنح متوسط تا ضعیف بازیکنان لیگ هستند . البته واسعی و کاوه رضایی پتانسیل بالایی دارند که با عدم استفاده درست تاکنون کارآیی لازم را ازخود بروز نداده اند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *