در هفته سیزدهم لیگ برتر امروز شنبه در تبریز دوتیم تراکتور و آلومینیوم به مصاف هم رفتند .

تراکتوره در این بازی با انبوهی از مصدوم و محروم به بازی آمده بود در نیمه اول توانست چند موقعیت خوب گلزنی ایجاد کند اما هر چه از زمان می گذشت تیم حریف بیشتر با شرایط تاکتیکی کلیشه ای تیم آشنا تر شده و توپ های ارسالی تکراری و ماشینی تراکتور را مهار می کرد. اشتباهات تکنیکی بازیکنان و اصرار بر حرکت با توپ و لو دادن توپ از سوی بازیکنان تاثیر گذار از جمله شجاعی و اکبر ایمانی و بازی در عرض و رو به عقب هافبک های خودی به جای بازیسازی که نشان از عدم تمرکز بر بازی و خلاقیت آنها داشت از جمله مسائل به چشم آمده مهم در این بازی بود .

 در این بازی هم مثل بازی های قبل فاصله آخرین نفر دفاعی تا مهاجم نوک تیم بسیار زیاد بود و این عملا به هافبک های حریف این امکان را می دادد تا از این فضا ها برای توپ گیری و بازیسازی  و تدارک ضد حمله به نفع خود سود ببرند .

 ضعف در پاس کاری مخصوصا در فاز حمله و اصرار بر فرستادن توپ های طولی و بلند برای مهاجمان و نه بر روی زمین باعث شده بود تا تراکتور عملا کاری را نتواند از پیش ببرد .

 اصولا تمام این نقصان هارا  در تاکتیک بازی  کادر فنی و سرمربی برعهده دارد و از آنجاییکه تراکتور با وجود سرمایه گذاریهای هنگفت و پرسرو صدا در آغاز تیم داری آقای زنوزی الان نسبت به کیفیت و نتیجه گیری تیم های تحت مالکیت خود حساسیت زیادی را از خود نشان نمی دهد .

این تیم که قرار است در سه جبه برای عرض اندام و نتیجه گیری بجنگد با نبود بدیهی ترین و اساسی ترین نیاز خود که یک سرمربی کار بلد است رو بروست و البته نقصان کمی هم نیست . اضافه نشدن بازیکنان با کیفیت در اول فصل و مطمئن هم ضعف ای باز و بارز تراکتور را برای حریفان هر چه بیشتر نمایان خواهد کرد تا آرزو و اعصاب هواداران بیشتر به تباهی برود!

 امیدواریم که آقای زنوز ی با تعمق بیشتر در احوالات این دوتیم بزرگ آذربایجان و با انتخاب رویکردی شایسته سالارانه و دوری از باند دلالان که کیفیت تیم و باشگاههای ایشان را زیر سئوال برده اند روز به روز شاهد بزرگی و افتخار برای شهر و دیارمان باشیم . و باید در پایان به حرف اول خود برگردیم که این تراکتور و ماشین سازی ضعیف مطلوب هواداران نیست .

 به امید موفقیت آقای زنوز ی ، تراکتور و ماشین

 انشاالله

 

 

 

 

 

4 دیدگاه در “این تراکتور ضعیف مطلوب هواداران نیست

  1. این تیم هیچی نمی شه .
    زمانی درست میشه که زنوزی مدیریت تیم را به یک نفر کاربلد بسپاره و از دخالتها و مدیریت های بی جا دوری بکنه
    تیم تراکتور مریض است . خانه تکانی اساسی می خواهد . باند بازی ؛ دلالی در باشگاه بیداد می کند
    مسعود شجایی یک غده سرطانی در تیم است که با باندبازی کلی سرمربی مطرح جهانی را از تیم فراری داده
    این باند انقدر قدرتمند است که هیچ مدیرعاملی نمی تواند در باشگاه بر سر کار باشد

  2. کاملا با شما موافقم تراکتور خیلی بدتر از تیمهای محلاتی تبریز بازی میکرد – نه برنامه ای ، نه طرح دومی و نه خلاقیتی- اگر موقعیت شانسی هم پیش می آمد بازیکنان با نهایت دقت توپ را بیرون میزدند – 100 سال هم بازی ادامه پیدا میکرد تراکتور گل نمیزد
    ما این تراکتور را اصلا نمیخواهیم بایستی کلا زیر و رو شود. اگر آقای زنوزی نمیخواهند تغییر ایجاد کنند لطفا کنار بروند و اجازه بدهند افراد دلسوز و مجرب تراکتور را نجات دهند

  3. فصل گذشته هم رسول خطیبی با ماشین ، تراختور کهکشانی را دو بر صفر شکست داد و الان هم با آلومینیوم اراک که اولین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه میکند ، تراختور کهکشانی و مدعی قهرمانی را شکست داد و این نشان میدهد که مربی قابل و با استعدادی هست .

    و جای بسی تعجب است که تراختور بدون سرمربی بازی میکند !
    و این باشگاه در سالهای اخیر نشان داده است که در رابطه با جذب سرمربی و کادر فنی بسیار ضعیف و آماتور عمل میکند ، به طوری که هر کجایی که یک مربی ناشناخته و یا بیکار و یا غیر بومی و یا تهرانی باشد ، فوراً نسبت به جذب آنها اقدام و بر همکاری بلند مدت با آنها پافشاری می‌کند !

    واقعاً افرادی مثل محمد تقوی و ساکت الهامی و منصوریان و … چه چیزی دارند که احد شیخ لاری و رسول خطیبی و کاظم محمودی ندارند ؟!

    و حتی متأسفانه کمک مربیان تراختور هم هیچ وقت از مربیان بومی استان انتخاب نمی شوند .
    به خدا قسم نام چمنیان و سعید اخباری را تا به حال نشنیده بودم ! و اگه الان اصغر اعتباری یا علی اکبر استاد اسدی یا غلامرضا باغ آبادی یا ستار همدانی و … هم سرمربی ماشین بودند ، اتفاق خاصی نمی افتاد و چه بسا کمی بهتر هم نتیجه گرفته بودند .

    به امید روزی که به مربیان و پیشکسوتان و بازیکنان بومی خودمان ارزش و اهمیت بدهیم و روی فوتبال بومی و پایهٔ استان هم سرمایه گذاری کنیم .

  4. کاملا درست وکلیشه ای بود تیم از تاکتیک خاصی بهره نمی‌برد واگه هم بردی حاصل می‌شود روی خلاقیت فردی است یاشویا سیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *