فردا پنچشنبه بیست وهشتم اسفند ماه 1399 از سری مسابقات لیگ برتر شاهد یک بازی مهم برای تیم های اول شهر های تبریز و اصفهان خواهیم بود .جاییکه در اصفهان تیم خوش نقش و خوش تاکتیک اصفهانی که این روزها در اوج به سر می برد در خانه به مصاف تراکتور خواهد رفت

بر خلاف تراکتور که نوسانات فنی و مدیریتی بسیاری را در این فصل و فصل های قبل به خود دیده، تیم اصفهانی شرایطی ایده آلی را در ترکیب خود ایجاد و حفظ کرده است . این تیم به غیر از یکی دو باخت غیر منتظره تمامی بازی های خود را در این فصل با پیروزی های قاطع و پرگل به پایان برده و اعتماد به نفس بالایی از حیث بودن در کورس قهرمانی نیز کسب کرده است .

 در دیگر سو تراکتور با خطیبی از پس دوبازی پر فشار که نتایج تقریبا خوبی را هم در پی داشته به دنبال یک نتیجه در خشان در اصفهان است تاخود را به جمع مدعیان فصل تحمیل و تثیبت کند .

 در اینکه بازیکنان تراکتور از حیث وزن و اعتبار حتی در روی کاغذ شاید برتر از تیم اصفهانی است شکی نیست اما چگونگی بازی گرفتن از این ستاره ها و بازیکنان در مقابل تیمی که با انگیزه و مغرور فرصت های بسیاری را این روزها بر روی دروازه حریفان ایجاد می کند ، هنری است که خطیبی باید آن را با اتخاذ تاکتیک مناسب و آنالیز حریف از خود نشان دهد .

اولین نکته ای که در بازی با این چنین تیم هایی در نظر داشت بازی کنترل شده در برابر حریف و گرفتن فضاها و دقت و همکاری در کارهای دفاعی است .

 تراکتور هر بازی را که باخته عملا با سر اسیمیگی و شتاب از همان آغاز بازی برای حمله با ارسال پاس های بلند روی دروازه حریف بوده است شیوه ای که به آن بازی مسقیم یا دایرکت فوتبال نیز می گویند .

 این نوع فوتبال معایب بسیاری دارد که شاید مهم ترینش برهم خوردن توازن تیمی در گرفتن فضاها و ایجاد فاصله و ناهمانگی ببن بازیکنان خودی است که همین امر می تواند فضا و فرصت را به بازیکنان حریف برای توپ گیری و حرکت به سوی دروازه تیم خودی را فراهم آورد .

سپاهان تیمی است که عادت دارد با گرفتن فضا و مالکیت توپ و چرخش مکرر آن در زمین حریف دفاع حریف را دچار اشتباه کند . هوشیاری و حمایت از هم و عجله نکردن در دادن پاس و لو ندادن توپ مهم ترین برگ برنده تراکتور در بازی سر نوشت ساز فرداست . دویدن ها ی بی دلیل با توپ و تکروی می تواند توان بازیکنان تراکتور را در پرس بازیکنان حریف به تحلیل ببرد. تیمی که در فکر بردن سپاهان است باید مثل یک جعبه تاکتیکی حرکت کند و بازیکنان از هم فاصله زیادی نداشته باشند و بتوانند فضاهای بین هم را به خوبی پوشش دهند .

 تراکتور می تواند و باید بازی باخته در زمین خودی را در مقابل این تیم در زمین حریف جبران کند .

اما این امر با صبر و هوشیاری و انجام اصل غافل گیری محقق خواهد شد . تراکتور برگ برنده ای به نام بابایی دارد که در بازی رفت این تیم در تبریز در ترکیب ماشین سازی به تنهایی توانسته سه بار دروازه سپاهان را باز کند و زدن گل اول توسط تراکتور و خود بابایی حریف را در زمین خود به احتیاط وا خواهد داشت و بازی را از نظر روانی متعادل کرده و حتی به نفع تراکتور تغییر خواهد داد . و سراسیمگی همراه با ترس سپاهان در ادامه کار می تواند کار ار به نفع تراکتور و به ضرر سپاهان تمام کند .

 امیدواریم با اتخاذ استراتژی تاکتیکی لازم از سوی کادر فنی تراکتور شهاد یک پیروزی با شکوه در اصفهان برای هواداران باشیم. انشاالله

قردا عید است و هواداران تراکتور از بازیکنان عیدی می خواهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *