با پایان بازی های مدعیان در امروز بسیاری از معادلات قهرمانی مشخص شد . سپاهان با باخت و پرسپولیس با  مساوی در برابرحریفان نشان دادند که در نیم فصل بعد باز هم می توانند ضعیف نشان دهند . اما سئوال اساسی اینست تراکتور و مسئولانش برای قدرتمند تر شدن تیم چه خواهند کرد ؟

اینکه بنشینیم و فقط حرف بزنیم کافی نیست ، هواداران هر فصل و نیم فصل منتظر جام قهرمانی هستند . این جام باید سالها پیش به تبریز می آمد اما به دلیل کوتاهی مسئولان و فرصت طلبی حریفان و کارشکنی ها  و بدخواهی ها بارها به تعویق افتاده است اما در این برهه ما باید سرنوشت قهرمانی لیگ را در تبریز تعیین کنیم .

خمز نشان داده است که کارش را بلد است و برای نشان دادن قابلیت های خود و تیمش بهانه تراشی نمی کند . او تیمی ساخته است که صاحب توپ  ومیدان در تمامی بازی هاست و بسیار خوب و دینامیک در زمین حرکت کرده و بازیسازی می کند .بدون شک بهترین فوتبال اواخر نیم فصل را تراکتور بازی کرد و گفته های کاپیتان تیم هم بسیار درست و موید این ادعای بنده است  .

دو سوم بهترین های لیگ یعنی آقای پاس و آقای کلین شیت در تراکتور حضور دارند و تیم راه موفقیت را خوب بلد است اما این به این معنی نیست که تیم بی نقصی در مقیاس لیگ برتر را در اختیار داریم .درون دروازه پورحمیدی به قابلیت های اوج خود رسیده و آلوز و دیگر هافبک ها بسیار خوب جا به جا شده و با پاسکاری های منظم و غافلگیر کننده نفس تیم ها را بند می آورند اما در ایستگاه آخر و موقعیت تمام کنندگی کار درست تمام نمی شود .

 در بازی نفت آبادان در تبریز ، تراکتور 22 موقعیت به روی دردروازه حریف به وجود آورد که تنها3 تای آنها منجر به گل شد .

از سوی دیگر در فاز دفاعی و پشت هافبک های بازیساز و پاسور ، تیم با یک نقص آشکار رو برو بود و آن نبود یک هافبک دفاعی قهار می باشد . بنظر نمی رسد صفا هادی پازل دفاعی تراکتور را به طوری که دلخواه سرومربی است تکمیل کند ، اما چیزی که واضح است تیم آقای نصیر زاده به جای تماشاو چانه زدن بر سرقیمت مهاجم داخلی باید لنگه آلوز را در خط حمله از مارکت بین المللی پیدا کرده و به تیم اضافه کند درست همان کاری را که باید در جلوی خط دفاعی و هافبک دفاعی باید انجام دهد . با خالی کردن یکی دو  بازیکن و آوردن تنها دو سه بازیکن دیگر در پست های یادشده باید به هماهنگی تاکتیکی بهتر و بازیسازی و تمام کنندگی عالی فکر کنیم .

اگر قهرمانی می خواهیم باید کاری کنیم که از اول نیم فصل وقتی نام تراکتور آورده می شود حریفان برایباخت کم گل مقابل این تیم فکر کنند و نه مساوی و برد .

هواداران خواسته های خود را با نظز دهی بیان کنند . لطفا کامنت ها و نظرات فنی ارائه دهید و نه مغرضانه

1 دیدگاه در “نیم فصل تمام شد از حالا خیز برای قهرمانی شروع می شود

  1. درسته در دفاع نقطه ضعف بزرگیداریم اما بهترین دفاع حمله است اگر در فاز هجومی خوب باشیم تمام رقبا قبل از ارایش حمله به آرایش هجومی فکر خواهن کرد.مناسفانه تیمهای لیگ همه متوجه شدند ما در فاز هجومی ضعیف هستیم وبناشون گذاشتن در حمله وگلزنی برنامه ریزی کنند چون میدونن مهاجمین تراکتور آنقدر در گلزنی این پا اونپا میکنن براحتی توپ ازدست میدهند. مهاجم بابستی به هر دوپاش مسلط باشه واز هرسو توپی ارسال شد بی محابا شوت کنه ویا موقعیت سازی کنه” مناسفانه ما گلزن تمام عیار نداریم ومهلجمین ما این پاهاشون به گلزنی عادت ندارندوهمواره از شوت زدن میترسند. بزرگترین معضل تراکتور مهاجم گلزن تمام کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *