امروز در اصفهان نتیجه ای عجیب و مصاحبه ای عجیب تر شکل گرفت که لااقل انجام آن از سوی سرمربی حرفه ای تراکتور انتظار نمی رفت . خمز پس از چند بازی مثمر ثمر که با 4 برد متوالی همراه بود از بازی خانگی مقابل  شمس آذربه دور باخت خود برگشته و در شرایطی که انتظار میرفت تراکتور با هماهنگی روز افزون به جمع قطعی مدعیان برگردد ، به دوران عدم نتیجه گیری برگشته است . تیمی که سوار بر میدان است اما در گلسازی و گلزنی توفیق چندانی ندارد .

اما حرف های امروز خمز نشانی از آن سرمربی حرفه ای اول فصل ندارد .

شخصی که در فصل گذشته با شجاعت سنگین ترین باخت ها را هم به گردن میگرفت ، امروز به فردی بهانه گیر و عصبی تبدیل شده است !

البته اینکه در اول فصل او ابراز داشت که تیم مورد نظر و دلخواه او بسته شده است واقعیتی است که خود به صراحت و بی هیچ محافظه کاری به زبان آورد و شاید این اظهار نظر به مذاق مالک و مدیر عامل تراکتور هم خوش نیامده باشد اما آنها با سعه صدر و در جهت تنش زدایی بحث را کش ندادند تا تیم متحول شده تراکتور در میدان محک بخورد و نتیجه بگیرد اما گفته های امروز پاکو سخنان دیروزش گفته های امروز او را توجیه نمی کند .

به بیان دیگر اگر ایشان از اول فصل به کیفیت این بازیکنان اعتقادی نداشتند نباید تیم را تحویل می گرفتند . اینکه بازیکنان کار آیی خود را نمی توانند نشان بدهند دو بحث است : یا اینکه سطح  کیفی آنها در حد تراکتور نیست یا آنها در حدی پاییین تر از کیفیت خود بازی می کنند . اما در هر دوحال کوبیدن روحیه بازیکنان و زیر سئوال بردن باشگاه در کوران مسابقات دردی از هیچ کس دوا نمی کند !

البته اگر این گفته ها در جهت شوک به بازیکنان و به خود آمدن آنها باشد شاید  اندکی جای توجیه داشته باشد اما اگر به قصد شانه خالی کردن از مسئولیت باخت باشد چیزی جر خود زنی نیست !

البته در بعد تاکتیکی ، تکنیکی و مدیریت روانی بازیکنان هم ایراداتی به پاکو وارد است که نویسنده بصورت کوتاه به آنها اشاره می کند .

در بحث تاکتیکی تعویض پست بازیکنان در هر بازی با توجه به تخصص ذاتی بازیکنان کمی سئوال بر انگیز است  کما اینکه تعویض بازیکن گلزنی مثل عبدی در دقایق پایانی که کار آیی خود را بارها به اثبات رسانده  جای توجیه فنی ندارد !

در بعد تکنیکی بازیکنان در کنترل یا به اصطاح ضرب توپ و استپ آن مشکل دارند و توپ های زیادی را لو می دهند که این هم شاید به دلیل سراسیمگی برای جبران نتیجه باشد .

بنده به عنوان یک هوادار و نویسنده فوتبال که  البته شاید کمی هم از فوتبال سرش می شود به خمز بزرگوار پیشنهاد می کنم که استراتژی بازی را بر اساس توان تیمی مقابل حریفان برنامه ریزی کنند .

باخت های اول فصل در پس زمینه  روانی و روحی بازیکنان طوری تاثیر خودرا گذاشته است که به محض دریافت گل دچار سراسیمگی و اضطراب می شوند و این تشویش ، تمرکز فردی و گروهی را از بازیکنان می گیرد تا در بازیسازی و گلزنی و کار تیمی نتوانند کارآیی خود را نشان بدهند و به اصطلاح ماشینی بازی کنند .

در بازی ماشینی  ، یک کار گروهی مشخص بدون خلاقیت ارائه می شود که عملا گردش توپ صورت می گیرد و حریف با بستن فضاهای مورد تهدید تکراری  ، بازی را می بندد و نتیجه برای حریف حفظ می شود .

در پایان بنده به عنوان هوادار از سعه صدر باشگاه و حمایت آنها از کادر فنی سپاس گذارم و امیدوارم تراکتور و سرمربی خوبش با یافتن مدل برد خلاقانه به روزهای خوش خود برگردد .

انشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *