امروز از سری مسابقات لیگ برتر فوتبال و از بازیهای عقب افتاده شاهد دیدار دوتیم تراکتور و پیکان بودیم که بازی خسته کننده و مهم تر از آن ناامید کننده ای را از تیم همیشه حاشیه دار تراکتور بودیم .تراکتور که تازمانیکه انرزی بازیکنانش اجازه میداد خوب دویدند و به گل هم رسیدند اما در ادامه بعد از نیمه دوم تیم بطور کلی تحلیل رفت و گل اول را دریافت کرد در این بین شاهد راه رفتن بازیکنان تراکتور از دقیقه 70 مسابقه بودیم که جان دویدن و شرکت در حملات را نداشتند و عموما با پرکردن فضاههای میانه میدان سعی در گرفتن و ادامه بازی داشتند .

 این برای تیمی که هوادارانی چون تراکتور دارد بزرگترین عیب شمرده می شود . هوادارانی که دوست دارند تا تیمی هجومی و پرموقعیت را در میدان ببینند شاهد بازی تاخیری و عرضی بازیکنان خسته و گاها بی کیفیتی هستند که خواسته های آنان را به نمایش نمی گذارند .

 تعویض های خطیبی نشان داد که این تیم اقتصادی شده که با جان توشاک و مهاجمان اروپایی شروع کرد حالا کارش به جایی رسیده که بازیکنان لیگ یکی را به داخل میدان می فرستد بازیکنانی که نه پاس دادن بلد هستند و نه فضاسازی وصد البته نه تکنیک   حمل توپ را دارند .

 البته خطیبی هم در این بین کم مقصر نیست و باید اشتباهش را بپذیرد . همگان براین باورند که ناتوانی او در نگه داشتن حاج صفی و عدم استفاده از بازیکنانی چون دژاگه و شجاعی که علیرغم سن بالا  سالها در استانداردهای اروپایی توپ زده و کوله باری از تجربه را دارا بودند امروز می توانست به کمک این تیم بیاید . او که از سرخود خواهی نه توانست بازیکنی بگیرد و البته قدر داشته هایش ار ندانست .

 اصولا کار ازهر کجا که آب بخورد ما عادت داریم که بازیکنان خام را پخته تر کنیم و پرورش دهیم و برای استفاده دیگران آنها را هدیه کنیم .

 بازیکنانی که همین الان در استقلال و پرسپولیس بهترین بازیها را از خود به نمایش می گذارند . بازیکنانی چون مهدی پور ، مهدی زاده ، دانیال اسماعلی فر ،نادری سعید آقایی ،زنده روح ،بابک مرادی  و ….

 باشگاهی که قرار بود حاج صفی را بدهد و دو بازیکن سپاهان را بگیرد یا سعید مهری را بدهد و بازیکنی از استقلال را بگیرد در نهایت بازیکنانش را داد و چیزی هم نتوانست بگیرد و سرانجام بازیکنان بی کیفیت ماشین سازی را می گیرد تا قدیمی ترین تیم آذربایجان رابا نبود بازیکن  به قهقرا ببرد !!!!!!

در واقع استراتژی یک باشگاهه حرفه ای از گرفتن و از دست دادن بازیکنانش مشخص می شود . باشگاهی چون بارسلونا با از دست دادن سوارز و راکیتیج و بازی دادن به بازیکنان بی تجربه لاماسیا با تحقیرمضاعف دوبار در مقابل رئال مادرید بازی را واگذار کرد تا مشخص شود مربی هر قدر کاربلد باشد باید مهره و بازیکن داشته باشد تا تفکراتش را پیاده کندو نتیجه در خور هوادارانش را بگیرد  .

 نویسنده برآن نیست تا کسی را به سخره بگیردو اصولا در شخصیتش نیست این کارها را بکند ولی واقعا بازیکنان تعویضی امروز تراکتور آیا در حد نام و لیاقت تراکتور بودند؟

 هوادار می خواهد بداند که چرا سایت اطلاع رسانی باشگاه با هوادار تعاملی ندارد ؟ آیا این یک باشگاه حرفه ای ایست یا باشگاهی آماتور ؟

 خطیبی با بازیهای کاملا دفاعی و به طور معجزه آسا با تراکتور به دور بعدی لیگ قهرمانان صعود کرد اما بازی امروز تراکتور نشان داد که با این بازیها این تیم نه سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا را کسب خواهد کرد و نه توفیقی در لیگ برتر به دست خواهد آورد .

خطیبی قدر داشتهاهایش را ندانست و می خواهد تمامی افتخارات رایک تنه به نام خود ثبت کند و بگوید من این تیم را ساختم و نام ستاره برای تیم بازی نمی کند !!!!

 گواه گفته هایم اینست که از زمان آمدن خطیبی خبری از سه کاپیتان تیم ملی نیست و او با آوردن قادری و کوکبی دنبال اثبات خودش است و نه چیز دیگر .درست همان اشتباهاتی که با آمدن خطیبی از آن وحشت داشتیم .

2 دیدگاه در “تراکتور تیمی خسته با بازیکنانی بدون جانشین استاندارد

  1. اول که می گفتند مسعود شجاعی اسطوره تیم است
    وبه عنوان کمک مربی و شاید بعدها سرمربی تیم نگه می داریم…
    پس چی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *